https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :3267
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: ارتباط مؤثر معلولان با مدیریت شهری می‌تواند در بهبود وضعیت مناسب‌سازی شهر اثرگذار باشد. به گزارش افق آذربایجان، محمدحسین حسن زاده ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: حداقل ۱۰ درصد جمعیت شهر تبریز به یک نوع معلولیت مبتلا هستند. معلولان حق دارند از […]

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: ارتباط مؤثر معلولان با مدیریت شهری می‌تواند در بهبود وضعیت مناسب‌سازی شهر اثرگذار باشد.

به گزارش افق آذربایجان، محمدحسین حسن زاده ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: حداقل ۱۰ درصد جمعیت شهر تبریز به یک نوع معلولیت مبتلا هستند. معلولان حق دارند از تمام مزایای شهروندی موجود در شهر بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز ماموریت های متعددی همچون تنظیف و عمران و فضای سبز دارد، گفت: در کنار این مسئولیت، واحد مناسب سازی معابر در معاونت فنی عمرانی به سنجش استاندارد لازم در پروژه‌های عمرانی برای استفاده تمام شهروندان به خصوص معلولان می‌پردازد.

حسن زاده با بیان اینکه بودجه شهرداری ۱۰ هزار میلیارد در سال جاری است، افزود: بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری برای استانداردسازی پروژه‌ها هزینه می‌شود که یکی از این موارد مناسب سازی معابر برای همشهریان کم‌توان جسمی برای بهره‌مندی آنها از امکانات و خدمات شهری است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز تصریح کرد: با وجود همه امکانات و مناسب سازی صورت گرفته در سطح شهر تبریز، باز هم نیاز به مناسب سازی در معابر شهر احساس می‌شود.

حسن زاده اذعان کرد: شهرداری تبریز متولی اصلی حمایت از معلولان شهر نیست ولی وظیفه مناسب سازی معابر شهر برای توانمندسازی معلولان را دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به شهروندان معلول در سطح شهر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: چند ماه پیش صدور کارت منزلت توسط اعضای شورای اسلامی شهر تصویب شده و تمام خدمات مورد نیاز سالمندان بالای ۶۵ سال و همچنین شهروندان معلول از طریق این کارت ارائه خواهد شد.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: