https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :6226
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹

شهردار تبریز گفت: با توجه به اقدامات انجام یافته توسط شهرداری تبریز در حوزه‌های هوشمندسازی حمل‌ونقل و مدیریت ترافیکی، آماده همکاری و اشتراک گذاری این موارد با شهرهای کشور عراق و بخصوص شهر کربلا به عنوان خواهرخوانده تبریز هستیم. به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار با مدیر […]

شهردار تبریز گفت: با توجه به اقدامات انجام یافته توسط شهرداری تبریز در حوزه‌های هوشمندسازی حمل‌ونقل و مدیریت ترافیکی، آماده همکاری و اشتراک گذاری این موارد با شهرهای کشور عراق و بخصوص شهر کربلا به عنوان خواهرخوانده تبریز هستیم.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار با مدیر و معاون مدیرکل دفاع مدنی کربلا اظهار کرد: مسائل مذهبی از موصوعات مشترک بین ایران و عراق به شمار می‌رود و اوج این اشتراک در ماه محرم و اربعین نمود پیدا می‌کند.

هوشیار با اشاره به برپایی موکب شهرداری تبریز در ایام محرم و اربعین در کربلای معلی، افزود: مدیر دفاع مدنی کربلا و آتش نشانی این شهر در سالهای گذشته همکاری خوبی با شهرداری تبریز داشته‌اند که ضمن قدردانی خواستار تداوم این همکاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده در فلسطین و غزه، امیدوارم امسال مراسم اربعین باشکوه بیشتری برگزار شود و نیروهای شهرداری همچون پاکبانان، در تحقق این امر یاری‌گر و موثر باشند.

شهردار تبریز با اظهار تاسف از وقایع رخ داده در غزه تصریح کرد: با توجه به خواهرخواندگی تبریز و غزه، با تمام شهرهای دنیا و شهرهای خواهرخوانده مکاتبه کرده و ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه، بر توقف فوری این جنایت تاکید کردیم.

هوشیار اظهار امیدواری کرد با توافق و وحدتی که در آینده نزدیک بین کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، این جنایات متوقف شده و مردم فلسطین بتوانند در کشور خود آزادنه زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برپایی دیدارهایی از این دست موجب هم‌افزایی بین دو کشور ایران و عراق خواهد بود، گفت: ظرفیت‌های زیادی اعم از منابع طبیعی و ظرفیت‌های انسانی در دو کشور ایران و عراق وجود دارد که باید به اشتراک گذاشته شود و شناخت درست و معرفی صحیح ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند این فرایند را تسریع کند.

شهردار تبریز ادامه داد: آمادگی داریم در این مسیر با دوستان خود در عراق تبادل جدی داشته و برای افزایش تعاملات به معرفی این ظرفیت‌ها بپردازیم.

هوشیار همچنین با اشاره به ظرفیت دانشگاه تبریز به عنوان مجموعه‌ای با رتبه برتر جهانی، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان عراقی در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند و این مورد یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان توسعه داد.

معاون مدیرکل دفاع مدنی کربلا نیز در این دیدار گفت: شهرداری و شهر تبریز را پیشرفته، تمیز و توسعه یافته ارزیابی کردیم و تلاش داریم این تجربیات را به عراق انتقال دهیم.

حسن ابراهیم حسن که با هدف بازدید و شرکت در نمایشگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی به ایران سفر کرده است، افزود: در خلال این بازدید، احساس کردیم که باید به تبریز آمده و ضمن گفتگو و انتقال تجربیات مدیریت شهری از این شهر نیز بازدید داشته باشیم.

وی ادامه داد: دستاوردهای این دیدار با استاندار کربلا و وزیر کشور عراق به اشتراک گذاشته خواهد شد و با توجه به تاریخ مشترک دو کشور در این زمینه و زمینه‌های دینی و مذهبی با یکدیگر همکاری می کنیم.

معاون مدیرکل دفاع مدنی کربلا با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم، اظهار کرد: امیدوارم انتقال این تجربیات مفید واقع شود.

حسن ابراهیم حسن از این دیدار به عنوان دیداری فنی یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه ما در چارچوب سیاسی حکومت عراق فعالیت می کنیم، این دیدار، دیداری فنی است. همچنین با توجه به اینکه همه ما عرب، شیعه و مسلمان هستیم، از غزه نیز حمایت کاملی داریم.

امیر عباس، مدیر دفاع مدنی کربلا نیز در این دیدار برای همکاری با هیئت‌های تبریز در مراسم اربعین اعلام آمادگی کرد و گفت: هر امکاناتی که داشته باشیم در اختیار هیئت تبریزی قرار می دهیم.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: