https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :2110
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

شهردار سابق تبریز گفت: دوره پنجم دوره‌ای بود که بسیاری از اقدامات در زمینه شفافیت، مبارزه بافساد و پارک و محیط زیست اتفاق افتاد.

به گزارش افق آذربایجان ، ایرج شهین باهر شهردار سابق تبریز با بیان اینکه ۴ سال پیش وقتی خدمت امام جمعه تبریز رسیدیم، فرمودند اعتماد رفته مردم را بازگردانید و با فساد مبارزه کنید گفت: اینجا نیز عرض کردیم که با فساد مبارزه می‌کنیم یا فساد را بر می‌چینیم و یا فسادمارا برمیدارد.

وی با بیان اینکه  به جد با فساد مبارزه کردیم و هزینه آن را پرداخت کردیم گفت: در دوره پنجم شورا، با انباشت نیرو و بدهی‌هایی که داشتیم و رویه‌های نامرسومی که باب شده بود، شروع کردیم.

شهین باهر با بیان اینکه این دوره، دوره خاصی بود که این همه مشکل یک جا جمع نشده بود گفت: انباشت نیرو، بدهی، کرونا، تحریم و بسیاری از مسائل دیگر را با همت شورا و دستگاه‌های مختلف توانستیم کارها را پیش ببریم.

وی افزود در چهار سال گذشته ما با ۳۰۰درصد افزایش قیمت مواجه بودیم، و دولت نیز کمترین کمک را به ما کرد.

وی با بیان اینکه در این دوره، حتی یک متر نیز تغییر کاربری فضای سبز اتفاق نیفتاد گفت: اولین دوره است که نیروی انسانی، نه تنها افزایش نیافته است، بلکه کاهش یافته است و اولین دوره است که تبریز صاحب برنامه شده است.

شهردار سابق تبریز با بیان اینکه برنامه پنج ساله و چشم انداز دوازده ساله برای تبریز تدوین شد و تبریز با برنامه اداره شد گفت: اولین بار بود که طرح‌های تفصیلی، طرح جامع و برنامه‌های شهرداری در اختیار مردم قرار گرفت که حق قانونی آنها بود.

وی با بیان اینکه دوزه پنجم اولین دوره بود که کاربری مسکونی تبدیل به پارک و فضای سبز شد گفت:

اولین دوره بود که شفافیت به معنای واقعی اتفاق افتاد و تمامی قراردادها را در سایت قرار دادیم.

شهین باهر ادامه داد: اولین دوره است که علی‌رغم وضعیت اقتصادی بد کشور، بدهی شهرداری افزایش نیافته است و امروز شهرداری را بدون بدهی معوقه تحویل مهندس رنجبر می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اولین دوره است که سامانه‌های شفافیت چک، املاک و ماشین‌آلات راه‌اندازی شد گفت:

۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ملک که گم شده بود، شناسایی شده است و ۳میلیون مترمربع برای املاک شهرداری سند گرفتیم که سند عمارت شهرداری نیز از آن جمله بود.

وی با بیان اینکه سامانه پرونده‌های حقوقی و رصد پرونده‌های قضایی را راه‌اندازی کردیم ادامه داد: در سایه این سامانه تنها در یک پرونده ۷۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت.

شهین باهر با اشاره به اینکه اولین دوره است که بودجه عمرانی از بودجه جاری بیشتر بود گفت:

اولین دوره بود که ترک تشریفات نداشتیم گفت: اولین دوره بود که بازار بزرگ تبریز مجهز به شیر هیدارت و ایمنی شده و کل بازار کفسازی شد.

این مدیر سابق شهری با بیان اینکه اولین دوره بودکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای متروی تبریز به عنوان بزرگترین پروژه تبریز پول پرداخت شد گفت: اولین دوره است که با احداث کارخانه تولید آسفالت، ۹۰۰ هزار تن آسفالت در شهر توزیع شد.

شهردار سابق تبریز با بیان اینکه این دوره اولین دوره بود که پادگان ارتش به بیرون شهر انتقال یافت گفت: اولین دره بود که ۶۰ پارک محله‌ای اجرا شد.

وی با بیان اینکه دوره گذشته اولین دوره بود که شهرداری بدون تسهیلات در حوزه بافت فرسوده ورود کرده و ۲ هکتار تملک داشت گفت: اولین دوره بود که تمامی شرکت‌ها سازمان‌ها، مناطق و مرکز حسابرسی شده و تفریغ بودجه در خود دوره انجام گرفت.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه اولین دوره است که امورات شهرداری، به صورت سیستمی انجام می‌گیرد گفت: نهایتا اولین دوره است به اندازه کل درختان تبریز، درخت کاشته شد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات نمی‌افتاد مگر با حمایت امام جمعه و مدیریت استاندار استان و همیاری فرماندار و حمایت و همراهی شورای دور پنجم که پاکدست‌ترین، متخصص‌ترین و دلسوزترین اعضای  ادوار  شورا بودند.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: