https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :6141
۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشجویان خارجی و بین الملل این مجموعه علمی سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود هستند. به گزارش افق آذربایجان، جواد احمدیان روز یکشنبه در مراسم فارغ التحصیلی نخستین دوره دانشجویان بین الملل پزشکی دانشکده پزشکی تبریز، افزود: ما مفتخر به میزبانی عزیزانی از کشورهای […]

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دانشجویان خارجی و بین الملل این مجموعه علمی سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود هستند.

به گزارش افق آذربایجان، جواد احمدیان روز یکشنبه در مراسم فارغ التحصیلی نخستین دوره دانشجویان بین الملل پزشکی دانشکده پزشکی تبریز، افزود: ما مفتخر به میزبانی عزیزانی از کشورهای منطقه و همسایه از جمله عراق در دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستیم و این برای تبادلات علمی بین ۲ کشور موثر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اشتراکات و قرابت فرهنگی، دینی و جغرافیایی بین ایران و عراق، امیدواریم اندوخته های علمی و فرهنگی طی مدت تحصیل مایه خیر و برکت برای خانواده های دانشجویان و البته کشور عراق باشد.

احمدیان با تبریک اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم، اهمیت و ارزش ذاتی علم در اسلام و قرآن را مورد تاکید قرار داد و گفت: سفر دانشجویان عراقی جهت تحصیل علم در تبریز مصداق بارز آیات قرانی و آموزه های دینی ماست.

وی ادامه داد: دانشجویان خارجی به ویژه عراقی های در حال تحصیل و دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آینده موجب افزایش تعاملات بین ۲ کشور در حوزه ها و زمینه های مختلف خواهند بود.

احمدیان با قدردانی از مسئولین، مدیران، اعضای هیأت علمی که در برنامه های علمی و فرهنگی برای دانشجویان بین الملل فعالیت می کنند، افزود: ما نهایت تلاش خود را در جهت بهبود سطح خدمات آموزشی و رفاهی برای دانشجویان بین الملل و رفع مسائل موجود به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه داشجویان خارجی از دانشگاه رتبه یک تایمز در ایران و رتبه ۱۷۰ آسیا و رتبه ۵۰۰ جهان فارغ التحصیل می شوند، اظهار کرد: این امر جای بسی افتخار است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز خرسند به تربیت دانشجویان خارجی است.

احمدیان از افزایش تعداد دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ۳۰۰ نفری از هشت کشور در سال های قبل به ۵۰۰ دانشجو از ۱۲ کشور جهان در مهر ماه امسال خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.

۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: