https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :6377
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

ستار هاشمی یکی از گزینه‌های برجسته‌ای است که احتمالاً به وزارت ارتباطات دولت مسعود پزشکیان راه پیدا خواهد کرد. در کنار او، دکتر رضا باقری اصل نیز از شانس بالایی برای دستیابی به این مقام برخوردار است. دکتر ستار هاشمی کیست : چهره‌ای برجسته در فناوری اطلاعات ایران! دکتر ستار هاشمی، متولد ۱۳۵۵ در شهر […]

ستار هاشمی یکی از گزینه‌های برجسته‌ای است که احتمالاً به وزارت ارتباطات دولت مسعود پزشکیان راه پیدا خواهد کرد. در کنار او، دکتر رضا باقری اصل نیز از شانس بالایی برای دستیابی به این مقام برخوردار است.

دکتر ستار هاشمی کیست : چهره‌ای برجسته در فناوری اطلاعات ایران!

دکتر ستار هاشمی، متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج، یکی از چهره‌های برجسته در حوزه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات ایران است. او هم‌اکنون به عنوان استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز فعالیت می‌کند و در عرصه‌های علمی و اجرایی دارای سوابق درخشانی است.

تحصیلات و موفقیت‌ها

ستار هاشمی دارای دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه موناش استرالیا و علم و صنعت ایران است. او به عنوان یکی از دو درصد دانشمندان برتر جهان شناخته می‌شود و در زمینه‌های تحقیقاتی و علمی نقش موثری ایفا کرده است. علاوه بر این، او جوانترین استاد تمام در حوزه هوش مصنوعی در ایران و استاد نمونه دانشگاه شیراز محسوب می‌شود.

سوابق اجرایی ستارهاشمی

دکتر هاشمی در سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس منصوب شد و در سال ۱۳۹۵ به معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت کشور ارتقا یافت. او همچنین در مهرماه ۱۳۹۸ از سوی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات منصوب شد.

پس از آن، ستار هاشمی به سازمان ثبت اسناد کشور رفت و به عنوان معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبت فعالیت کرد. در سال ۱۴۰۲، او به عنوان مدیر برتر قوه قضاییه شناخته شد.

عضویت در شوراها و انجمن‌ها

دکتر هاشمی علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، عضو هیأت مؤسس و هیأت مدیره انجمن هوش مصنوعی ایران است و ریاست هیأت مدیره شرکت ایرانسل را نیز بر عهده دارد. او در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، همواره به دنبال ارتقاء دانش و فناوری در کشور بوده و تلاش کرده است تا به رشد و پیشرفت صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک کند.

با توجه به تجربیات و دستاوردهای برجسته‌اش، دکتر ستار هاشمی به‌عنوان یکی از پیشگامان این حوزه، تاثیر زیادی بر روند توسعه فناوری در ایران داشته است.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: