https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :6025
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

شهرداری تبریز در راستای تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و خدماتی و همچنین کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان، فعالیت خود را با شعار “شهر بیدار است”، به حالت شبانه‌روزی درآورده است. افق آذربایجان- پاسی از شب گذشته است. خبری از خیابان‌های سوت و کور شهر در چند ماه گذشته نیست. خودروهای سبک و سنگین […]

شهرداری تبریز در راستای تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و خدماتی و همچنین کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان، فعالیت خود را با شعار “شهر بیدار است”، به حالت شبانه‌روزی درآورده است.

افق آذربایجان- پاسی از شب گذشته است. خبری از خیابان‌های سوت و کور شهر در چند ماه گذشته نیست. خودروهای سبک و سنگین با مأموریت‌های جداگانه در گوشه و کنار تبریز کهن تردد دارند. مأموریتی که با تغییر شیفت کاری به حالت شبانه‌روزی، شهر را برای نیروهای خدوم مجموعه شهرداری بیدار نگه داشته‌ است.

اگر شب بخوابید و صبح خیابان محل سکونت خود را تمیز و آسفالت‌شده ببینید و یا پیشرفت ملموسی در پروژه‌های کلان عمرانی شهر احساس کنید، بدانید که شهر برای خادمان مردم در شهرداری تبریز تعطیل نبوده و آنها بیدار هستند. بیدار هستند تا شهروندان غبار عدم توسعه در یک دهه گذشته را احساس نکنند. بیدار هستند تا صادق‌الوعده باشند و ادعاهایشان را تحقق بخشند.

اکیپ‌های تنظیف، فضای سبز، عمران و خدمات شهرداری تبریز پس از مساعدت شرایط جوی فعالیت شبانه‌روزی خود را در جبهه‌های مختلف آغاز کرده‌اند که نگاه کوتاهی بر اهم این مأموریت‌ها داریم.

فعالیت شبانه‌روزی تولید قطعات سگمنتال پل‌های روگذر معلم و قراملک

شهرداری تبریز با هدف افزایش طول عمر پل‌ها و همچنین زیبایی بصری در احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، برای اولین بار در شمال‌غرب کشور از روش سگمنتال استفاده کرده است. در همین راستا شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان به عنوان مجری این پروژه‌ها در راستای تسریع عملیات اجرایی و همچنین تحقق روزشمار نصب شده اقدام به تولید قطعات سگمنتال به صورت شبانه‌روزی کرده است.

قطعات سگمنتال پس از تولید در کارخانه شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان به محل اجرای پروژه‌ها حمل و بر روی پایه‌های آن نصب می‌شود.

تداوم عملیات شبانه‌روزی پل روگذر معلم و قراملک

پروژه‌ تقاطع غیرهمسطح معلم به عنوان پروژه‌ای فرامنطقه‌ای با هدف کاهش ترافیک در محل تقاطع نظام پزشکی به سمت چایکنار توسط شهرداری منطقه ۵ و شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است.

این پروژه به طول عرشه ۳۳۴متر و عرض ۱۶ متر و با ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه در دست احداث است که ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مطابق وعده داده شده در ۳۱ خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک به طول ۵۳۰ متر و عرض ۲۴ متر در بلوار کارگر در دست اجرا است، که با تکمیل آن شاهد تحول بزرگ ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان در محدوده غرب تبریز و روان سازی ترافیک شهری خواهیم بود.

تدوام شبانه‌روزی عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح خلعت‌پوشان

تقاطع غیرهمسطح خلعت‌پوشان نیز همزمان با دیگر پروژه‌های عمرانی شهر به صورت شبانه‌روزی در دست اجرا است.

پروژه ترافیکی پل بزرگ شبدری خلعت پوشان از ۷۵ متر دهانه، ۱۰۰ متر طول، ۴۲ متر عرض، ۱۸متر ارتفاع برخوردار بوده و با نظارت عالی مستمر معاونت فنی و عمرانی منطقه در حال ساخت است.

عملیات عمرانی این تقاطع غیرهمسطح در راستای تسریع در اجرا و همچنین تحقق زمانبندی تعیین شده به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

سالن ورزشی میدان آذربایجان

سالن ورزشی واقع در آذربایجان که ۶۰ متر طول ۲۵ متر عرض و در مجموع ۱ هزار و ۵۰۰ متر مساحت دارد و با مبلغی حدود ۲۵۰ میلیارد ریال با سرعت در حال اجرا و طی مراحل عمرانی است، هم اکنون وارد مرحله نصب سازه و دیوار کشی شده است.

عملیات اجرایی شهرداری تبریز در این سالن ورزشی به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و هم اکنون به مرحله زه‌کشی و دیوارکشی رسیده است.

همزمان با این سالن، عملیات اجرایی ۲۴ سالن ورزشی دیگر همچون سالن یاغچیان، دانش آموز، کسایی، تجلایی، راه‌آهن و… نیز به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری تبریز

بر اساس دستورالعمل واحدی که از طرف وزارت کشور به شهرداری‌های کشور ابلاغ شده، حذف تدریجی باکس‌ها و جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری در تمام شهرها آغاز شده است. از سوم اردیبهشت سال جاری طرح جمع‌آوری شبانه پسماندهای شهری در ۲ منطقه زعفرانیه و رشدیه آغاز شده است و در ادامه راه این طرح به سایر مناطق شهری نیز تسری می‌یابد.

تردد آسان خودروها، کاهش ترافیک، کاهش تردد درون‌شهری، ایجاد زیبایی بصری در سطح مناطق دهگانه، انتخاب مسیر آسان و فعالیت در پیک خلوت شهر مزایای اجرای طرح جمع‌آوری شبانه پسماند شهری و حذف تدریجی باکس‌های زباله است.

هرس و فرم‌دهی شبانه درختان تبریز

با توجه به وجود درختان تنومند و کهنسال در مسیرهای اصلی و فرعی شهر و لزوم رسیدگی و ایمن‌سازی مناسب آنها، اقدامات لازم در این زمینه به صورت شبانه‌روزی در تمام نقاط شهر در حال انجام است.

اجرای به موقع عملیات هرس و فرم‌دهی شاخه‌های خشک، سمپاشی منظم و مستمر و نیز از بین بردن آفات و بیماری‌های گیاهی، محلول‌پاشی و تغذیه مناسب درختان و نیز حذف شاخه‌های خطر آفرین و مزاحم در گونه‌های دارای تاج سنگین از جمله اقدامات انجام یافته برای ایمن‌سازی آنها و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی است.

در راستای مبارزه موثر با انواع آفات موجود در درختان به ویژه شته و سوسک برگ خوار نارون، با تجهیز امکانات لازم و ساماندهی اکیپ‌های آموزش دیده در سطح مناطق دهگانه شهرداری تبریز عملیات سمپاشی بهاره درختان به صورت شبانه در سطح شهر آغاز شده است.

در همین راستا اکیپ‌های عملیاتی مناطق دهگانه شهرداری تبریز به صورت شبانه تمامی درختان شهر را با استفاده از محلول سموم حشره‌کش و قارچ‌کش و با انتخاب دز موثر و مناسب در دستور کار قرار داده‌اند.

آسفالت‌ریزی شبانه نقاط مختلف شهر

همزمان با اجرای طرح خدمات محله ای “نگهداشت شهری” و ساماندهی آسفالت محلات به منظور ایجاد روان سازی و ایمن سازی خیابان های پرتردد و رفع مشکلات پیرامونی، آسفالت ریزی اساسی معابر شهری به صورت شبانه در دستور کار اکیپ‌های اجرایی شهرداری تبریز قرار گرفته است.

مناطق دهگانه شهرداری تبریز به منظور کاهش ترافیک شهری، و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های آسفالت، آسفالت‌ریزی شبانه را در معابر اصلی و محلات شهر آغاز کرده‌اند. در همین راستا آسفالت‌ریزی اساسی مسیر دروازه تهران، خیابان ایده‌لو، بلوار چایکنار ضلع شمالی اتوبان پاسداران، دانشسرا، بهادری، راه آهن، خطیب و دیگر نقاط شهر نیز شاهد آسفالت‌ریزی شبانه اکیپ‌های اجرایی شهرداری تبریز هستند.

خدمت به مردم، شب و روز، زمان و مکان نمی‌شناسد. آنچه مهم است تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های شهری با تأکید بر کیفیت و استانداردسازی و کمترین میزان از ترافیک است. شهر تبریز این روزها خواب ندارد و فرزندان آن در قالب نیروهای فنی، مهندسی و اجرایی در بخش‌های مختلف به صورت شبانه‌روز مشغول به خدمت هستند.
جهانبخش احمدیان

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: