https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :6073
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه فرمانداران به موضوع جمعیت و خانواده تاکید کرد. به گزارش افق آذربایجان به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، جبارعلی ذاکری در ستاد جوانی جمعیت استان با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های دولتی برای مقابله با پیری جمعیت گفت: فرمانداران به موضوع جمعیت و خانواده […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه فرمانداران به موضوع جمعیت و خانواده تاکید کرد.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، جبارعلی ذاکری در ستاد جوانی جمعیت استان با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های دولتی برای مقابله با پیری جمعیت گفت: فرمانداران به موضوع جمعیت و خانواده توجه ویژه داشته باشند.

جبار علی ذاکری امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت افزود: بر اساس ماده ۳۲ قانون جوانی جمعیت، شهرداری‌ها باید ۳۰ درصد فضای محیطی در اختیار خود را به مسئله تبلیغ و فرهنگ‌سازی در این‌خصوص اختصاص دهند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها باید گزارش اقدامات خود را در این حوزه و تبلیغات محیطی ارایه داده و در محتواسازی از اداره کل امور بانوان استانداری مشاوره بگیرند.

وی افزود: فرمانداران، مطالبه‌گری را از راه و شهرسازی، متناسب با نیاز شهرستان در تحویل زمین داشته باشند و اگر نیاز شهرستان از مقدار زمین آماده شده توسط راه و شهرسازی بیشتر باشد، اقدام مقتضی جهت تأمین زمین را انجام می دهیم.

زهرا کوهی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: یکی از مباحث مهم کشوری قانون حمایت از جوانی جمعیت وخانواده می‌باشد که متأسفانه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و لازم است دستگاه‌ها به این موضوع حساس باشند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی نسبت به عملکرد خود در این حوزه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و دستگاهی که ترک فعل کرده باشد معرفی خواهد شد.
کوهی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه جمعیت در استان در همه شهرستان‌ها، شهرها و روستاها این است که بتوانیم کنشگران فعالی تربیت کنیم که با توجه ‌به جامعه مخاطب و اولویت‌های فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌های حوزه خانواده و زنان که در آن شهرستان وجود دارد، بتوانند یک نقشه عملیات خاص آن منطقه را تعریف و ترسیم کنند و بر اساس آن نقشه عملیات، گفتمان و جریان‌سازی در حوزه جمعیت انجام دهند که در طرح «فتحان» این دغدغه تا حدودی مرتفع می‌شود .

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: