https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :6381
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی تاکید کرد روشن شدن افکار عمومی مربوط به وجود رسانه‌هاست و رفتار رسانه‌ها بر رفتار نظام سلطه تاثیرگذار بوده و مانع از فعالیت آنها به شکل دلخواه شده است و در جنگ بین صه حق و باطل از وجود رسانه‌ها در هراسند و در جبهه رسانه‌ای استکبار […]

مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی تاکید کرد

روشن شدن افکار عمومی مربوط به وجود رسانه‌هاست و رفتار رسانه‌ها بر رفتار نظام سلطه تاثیرگذار بوده و مانع از فعالیت آنها به شکل دلخواه شده است و در جنگ بین صه حق و باطل از وجود رسانه‌ها در هراسند و در جبهه رسانه‌ای استکبار شکاف برداشته و نمی‌توانند از سلطه رسانه‌ای استفاده کنند و بر حقایق پرده بکشند.

به گزارش افق آذربایجان ؛اکبر رضایی در نشست خبری روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه با اشاره به وجود اصحاب رسانه و نقش تاثیر گذار آنها کرد و گفت: عرصه فعالیت صدا و سیما به عنوان رسانه ملی متفاوت‌تر از گذشته می‌باشد و بر پخش عمومی تاثیرگذار بوداست.

وی به مشارکت مردم در استفاده از شبکه‌های استانی سهند اشاره کرد و گفت :هنوز ۵۵ درصد از منبع خبری مردم رسانه‌های ملی می‌باشد که در این میان با وجود رویدادهای اجتماعی و ملی این بازدید از شبکه‌های استانی به ۷۵ درصد رسیده است. طبق ارزیابی‌های سالانه که انجام گرفته است؛ صدا و سیمای استان به رتبه ۴ کشوری ارتقا یافته وشبکه رادیویی استان به رتبه ۱۱ کشوری رسیده است .

وی به برنامه مناظره‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:در شبکه استانی سهند ۹۸ میزگرد برگزار گردید که رتبه اول را در بین سایر استان‌ها به خود اختصاص داد در حالی که شبکه استانی اصفهان با ۴۲ میزگرد رتبه دوم قرار گرفته است .

وی اظهار داشت: با توجه به آمار افزایش مشارکت مردم و افزایش بیننده‌ها و شنونده‌های رادیو و تلویزیون استان نسبت به زمستان سال قبل گفت: ولی همچنان نیاز به اجرای برنامه‌های ویژه در خصوص رضایتمندی مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما را داریم .

اکبر رضاییارجمندی معاون مدیر کل صدا و سیما در این میان افزود :از جمله برنامه‌های ویژه که مد نظر سازمان می ‌باشد ،برنامه‌های سند محور بوده که مورد تایید قانون اساسی و ریاست جمهوری می‌باشد که در این راستا برنامه‌های مربوط به بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری بوده که گزارش ویژه از خدمات ارائه شده توسط دولت در اختیار عموم قرار گرفت.

طبق آمار ارائه شده توسط مدیر کل سازمان صدا و سیما کل مخاطبان استان ۶۳ درصد می‌باشد که ۶۱ درصد افراد استان راشامل میشود که ۶ دهم درصد نسبت به زمستان سال قبل افزایش مخاطب را نشان می‌دهد.
رضایی درخاتمه نشست خبری به میزان پوشش دهی شبکه در استان اشاره کرد وگفت :در حال حاضر ۹۷ درصد پوشش تلویزیونی و۹۹درصد پوشش رادیویی در کل شهرهای استان رو داریم که با ۵۰۰ ایستگاه این پوشش صورت میگیرد که بزرگترین آنها ایستگاه شیبلی میباشد .

حال حاضر ۵۷۰ نفر در شبکه استانی در حال فعالیت می‌باشندو میزان تولیدات برنامه های شبکه‌ای حدود ۳۰۰۰ ساعت در طی سال می باشد .
میزان رضایت مردم از ۴برنامه شبکه سهند به ترتیب،برنامه آخشاملار۵۸.۶درصد ، برنامه خانواده ۵۷.۶ ،درصد، برنامه کندیمیز ۵۶ درصد، برنامه سحرلر ۵۴.۵ درصد جزو پرمخاطب ترین برنامه‌های شبکه استانی سهند به گفته مدیر کل صدا و سیمای استان محسوب می‌شوند.

خبرنگار :فاطمه رضاپناه

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: