https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :6365
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۰

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت چرم، کفش و فرش تبریز برند بوده و از شهرت جهانی برخوردار است.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از ایرنا، «علیرضا منادی» در هشتمین همایش بین المللی صنعت چرم و کفش در سالن همایش نمایشگاه بین المللی تبریز افزود: آذربایجان شرقی و تبریز دارای بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است و آذربایجانی ها در امر تجارت دارای پیشینه غنی هستند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، آذربایجان در صنعت پیشرو و سال ها پایتخت اقتصادی ایران بوده است، اظهار کرد: در سالیان گذشته بازار تبریز نقش اساسی در اقتصاد کشور داشت و قیمت اقلام را تعیین می کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پرچم های هنری ایران، فرش تبریز است و این شهر همیشه هنرمند تربیت کرده و پرورش داده است.

منادی، ادامه داد: شغل و پیشه مردم آذربایجان علاوه بر تجارت و هنر، کشاورزی بود و با توجه به اینکه ریشه صنعت چرم مربوط به کشاورزی و دامداری است، مردم این منطقه از چرم دام ها برای تولید کفش و کیف استفاده می کردند.

وی با اشاره به انتخاب «پزشکیان» به عنوان نهمین رییس جمهور ایران، یادآور شد: ایران تمام قد به آذربایجان اعتماد کرد و بعد از ۴۵ سال مردم کشور یک آذربایجانی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پزشکیان پنج دوره نماینده مردم در مجلس بود، گفت: وی از ریز و بم مشکلات کشور آگاه است و نیازی به توضیح مشکلات ندارد.

منادی، افزود: وی از عمق مشکلات صنعت کیف، کفش و چرم نیز آگاه است و امید است مشکلات اقتصادی کشور و به تبع آن آذربایجان را حل کند.

پ
برچسب ها:
  • نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
    نظرات و تجربیات شما
    نام:
    ایمیل:
    سایت شما:
    * نظری شما: