https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :1011
۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

مدیرعامل مجتمع مس سونگون با اشاره به وجود ۳۰۰ کیلومتر مغزه سنگ اکتشافی در ورزقان، گفت: این مجموعه به عنوان یک واحد صنعتی و معدنی بزرگ در استان فعالیت می کند و در حال حاضر در زمینه استخراج معدن و تولید کنستانتره مس فعال هستیم و امیدواریم بزودی مباحث توسعه ای مجتمع تعیین تکلیف شود.

به گزارش افق آذربایجان ، علی بیات ماکو در بازدید مسئولان استانی از مجتمع مس سونگون ظرفیت فعلی تولید کنستانتره این مجتمع را سالانه ۳۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: تلاش می کنیم در سه سال آینده با احداث فازهای ۳ و ۴ این رقم را به ۶۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

 وی افزود: در مورد احداث واحد ذوب و پالایش نیز انجام مناقصه و تعیین پیمانکار به نتیجه رسیده و منتظر ابلاغ هستیم که در صورت اجرای آن شاهد بهره برداری از واحد ذوب و پالایش به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن خواهیم بود و زنجیره تولید مجتمع کامل تر خواهد شد.

 وی افزود: ذخیره معدنی مجتمع از حدود ۵۰۰ هزار تن به یک میلیارد تن افزایش یافته و ذخیره زمین شناسی نیز از یک و نیم میلیارد تن فراتر رفته است.

 وی یادآور شد: اکتشاف ذخایر زمین شناسی ما تا عمق هزار و ۲۰۰ متری صورت گرفته و با ورود دستگاه های حفاری جدید که قابلیت حفاری تا عمق دو هزار و ۵۰۰ متری را دارند به شناسایی این ذخایر کمک بیشتری می شود.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون تصریح کرد: در ورزقان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مغزه سنگ اکتشافی وجود دارد که به معنی ۳۰۰ کیلومتر حفاری و نمونه برداری است و در حال حاضر هزینه هر متر حفاری بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

 وی خاطرنشان کرد: جدی ترین و اولین بخش فعالیت معدنی اکتشاف است.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: