https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5138
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در تحلیل نسبت میان ایمان و امید گفت: ایمان ریشه و مبنای شگل گرفتن امید است به طوری که هر اندازه ایمان تقویت شود امید نیز به تبع آن قوت بیشتری پیدا می کند. به گزارش افق آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در تحلیل نسبت میان ایمان و امید گفت: ایمان ریشه و مبنای شگل گرفتن امید است به طوری که هر اندازه ایمان تقویت شود امید نیز به تبع آن قوت بیشتری پیدا می کند.

به گزارش افق آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم روز شنبه در آیین افتتاح طرح حامیم “طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی” دانشگاه های آذربایجان شرقی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای تقویت ایمان به عنوان تقویت کننده امید در جامعه، تقویت اخلاق در لایه های گوناگون به ویژه قشر دانشجو و دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: اگر به سابقه تاریخی انقلاب اسلامی برگردیم متوجه می شویم برنامه ریزی برای تقویت جایگاه اخلاق در جامعه چقدر گسترده و مطابق با نیاز زمان بوده که متاسفانه این مهم در روزگار ما کمرنگ شده است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: دشمن با آگاهی از اهمیت موضوع ایمان و اخلاق در جامعه، فضای ایمانی و اخلاقی را مورد هدف قرار داده و تهاجم فرهنگی دشمن نیز در راستای زدودن ایمان آگاهانه از جامعه است.

وی تاکید کرد: از این رو باید ایمان آگاهانه دانشجویان به عنوان عناصر تاثیرگذار در جامعه و بر مردم تقویت شود و رسیدن به این مطلوب، نیازمند همت و کار دقیق است.

امام جمعه تبریز همچنین به مضرات امید واهی و دروغین در جامعه اشاره کرد و افزود: این نوع امید بسیار خطرناک است که موجب امید زدایی می شود هر چند در کوتاه مدت، امیدواری موقت ایجاد می کند اما در ادامه ریشه امید را می خشکاند از این رو باید از آن پرهیز شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: امید واقعی که حرکت آفرین است و با برنامه ریزی دقیق و تلاش به دست آمده باید در جامعه تزریق شود که به طور یقین، این نوع امید منتهی به نتیجه می شود.

وی همچنین به فضای نقد در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: گاهی این فضا در دانشگاه ها چنان افراطی می شود که ناخواسته ناامیدی را در جامعه رواج می دهد که درست نیست.

وی ادامه داد: برای پیشرفت و توسعه، اهتمام به نقد ضروری است البته نقدی که توام با تدبیر و هدف روشن باشد و امیدآفرینی کند، مسائل منفی و مثبت در آن مطرح شود و راهکار برای برون رفت از مشکلات در آن ارایه شود.

حجت الاسلام آل هاشم توانمندسازی دانشجویان در نظام آموزش عالی را از جمله موارد موثر در مشارکت دانش آموختگان در امور اجتماعی عنوان و بر پیگیری جدی برنامه های طرح حامیم در استان تاکید کرد.

طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی “حامیم” با هدف فعال کردن حلقه های میانی و فعالان فرهنگی سیاسی دانشگاه ها برگزار می شود.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: