https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :3266
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

در نشست مشترک سازمان سیما، منظر و فضای سبز و دانشگاه‌ هنر ‌اسلامی تبریز، بر بهبود و ارتقای جایگاه هنر در مدیریت شهری، بهره‌گیری از تحقیقات و مطالعات علمی جدید تاکید شد. به گزارش افق آذربایجان، در این نشست که با حضور اکبر امجدی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز و ابوالفضل‌ عبدالهی‌فرد رئیس […]

در نشست مشترک سازمان سیما، منظر و فضای سبز و دانشگاه‌ هنر ‌اسلامی تبریز، بر بهبود و ارتقای جایگاه هنر در مدیریت شهری، بهره‌گیری از تحقیقات و مطالعات علمی جدید تاکید شد.

به گزارش افق آذربایجان، در این نشست که با حضور اکبر امجدی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز و ابوالفضل‌ عبدالهی‌فرد رئیس دانشکده طراحی دانشگاه هنری اسلامی تبریز برگزار شد، بر تلاش و عزم جدی برای احیای هویت واقعی و تاریخی شهر تبریز تاکید شد.

امجدی، جایگاه هنر شهری در فرایند مدیریت شهری ایده‌آل را برجسته عنوان کرد و افزود: لحاظ رویکرد فرهنگی و هنری در مدیریت کلان‌شهری و احیای هویت تاریخی شهر لازم است.

وی، لزوم بهره‌گیری از توان و پتانسیل هنری جوانان در بخش هنر شهری را مورد تاکید قرار داد و جانشین پروری و استقرار تفکر جوانگرایی در این حوزه را ضروری دانست.

در بخش دیگری از این نشست ابواالفضل‌عبدالهی‌فرد رئیس دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز طی سخنانی با توجه به وجود پتانسیل قوی علمی در این دانشگاه، بر استفاده از شاخه‌های مختلف هنر شهری و شیوه‌های جدید علمی در زیباسازی شهر تبریز تاکید کرد.

وی بر لزوم افزایش تعامل فیمابین در زمینه استفاده از تحقیقات و مطالعات علمی در زیباسازی و هنر شهری تاکید کرد و گفت: در سایه این تعامل و برگزاری سمپوزیوم‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و هنری، استفاده از رشته‌های مختلف هنری و فعالیت اساتید مجرب و هنرمندان در فضای عمومی شهر شاهد محیطی شاداب و زیبا برای همشهریان عزیز خواهیم بود.

در ادامه این نشست هر یک از اساتید و مدیران گروه رشته‌های مختلف هنری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و نیز کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص هنر شهری و استفاده بهینه از فرصت همکاری فیمابین و توان و پتانسیل هنری و مدیریتی طرفین پرداخته و مقرر شد جلسات تخصصی و کارشناسی به طور مرتب و با احصای نیازها و نیز با تشکیل تیم پژوهشی و علمی مشترک، تشکیل و موضوعات مطرح شده با رویکرد کاربردی و عملی بررسی و طی برنامه زمانبندی شده عملیاتی شوند.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: