https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :3799
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از تدوین کتاب راهنمای شهر دوستدار کودک برای شهرداری ها توسط اداره شهر دوستدار کودک این معاونت خبر داد. به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، محمد عزتی ضمن اعلام این خبر افزود: رشد شتاب زده شهرنشینی و توسعه لجام گسیخته شهرها، موجب کمرنگ شدن توجه به جامعه […]

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از تدوین کتاب راهنمای شهر دوستدار کودک برای شهرداری ها توسط اداره شهر دوستدار کودک این معاونت خبر داد.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، محمد عزتی ضمن اعلام این خبر افزود: رشد شتاب زده شهرنشینی و توسعه لجام گسیخته شهرها، موجب کمرنگ شدن توجه به جامعه انسانی به ویژه کودکان، به عنوان مهمترین قشر جامعه که وارثان آینده‌ی کالبد و روح اجتماعی شهر هستند شده است.

وی افزود: شهر دوستدار کودک از جمله مهمترین نظریات مطرح در حوزه ارتباط کودک با شهر است و مطابق بررسی و ارزیابی های کمیته ملی شهر دوستدار کودک کشور، تبریز نیز از سال ۱۳۹۹ جزو شهرهای پایلوت کشور در این زمینه انتخاب شده است.

عزتی گفت: حضور تبریز به عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک فرصتی است که با به رسمیت شناختن حقوق کودکان، شهر را با یاری خود آنان به بستر زیست مطلوب و محیطی برای رشد و طی مراحل کمال برای کودکان تبدیل کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز در ادامه ضمن اشاره به تدوین کتاب راهنمای شهر دوستدار کودک در این معاونت گفت: اداره شهر دوستدار کودک با هدف پیگیری سیستمی امور مرتبط در این حوزه از سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی و با مجوز وزارت کشور در چارت سازمانی این معاونت راه اندازی شد و کتاب مذکور نیز توسط این اداره و در راستای افزایش آگاهی جمعی در این رابطه تدوین شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: این کتاب، زمینه آشنایی هرچه بیشتر مسئولین امر و تلاشگران این عرصه با فرآیند پیوستن به این جریان (شهر دوستدار کودک) را فراهم آورد.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: