https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :713
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۱

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به بیان توضیحاتی درباره میزان شیوع ویروس کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش افق آذربایجان ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت وگوی ویژه خبری اظهار کرد: کسی که بیمار شده است یکی از ما بیماری را به او منتقل کرده‌ایم و برای تعطیلی اصناف باید از قبل اعلام کنیم چرا که ممکن است ماده فاسد شدنی در یک واحد صنفی وجود داشته باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: وقتی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زیر ۴٠ درصد رسیده است یعنی در عمل توصیه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، رستوران مهمترین مکان انتقال ویروس است، اما همچنان مردم به رستوران می‌روند و یکسال بوده که می‌گوییم سفر عامل انتقال بیماری است ولی برخی همیشه قوانین را میشکنند و با این افراد باید با سخت‌ترین شکل ممکن برخورد شود.

آخرین اخبار محدودیت های کرونایی

رئیسی اظهار کرد: ما منع تردد بین شهری می‌گذاریم و برخی به بهانه‌هایی مانند بیماری می‌روند و مجوز تردد می‌گیرند و همین عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی باعث شده است که بیمارستان‌ها پُر شوند و باید دانست که ویروس دلتا به شدت عامل افزایش موارد ابتلا در آمریکا و اسپانیا و بسیاری کشور‌ها شده است و در این کشور‌ها به دلیل درصد بالای واکسیناسیون نسبت به ما میزان مرگ و میر پایین‌تر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیش از ٣٠ درصد ۶٠ سال به بالا ثبت نام و برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند و اگر به بیمارستان‌ها مراجعه کنید می‌بینید که از ١٠٠ بیمار بستری ١٠ مورد واکسن زده اند و از این ١٠ نفر ٧ نفر یک دوز واکسن زده اند و درخواست داریم مردم بعد از اعلام اولویت واکسیناسیون مراجعه کنند و در برخی استان‌ها ۴٠ درصد یک گروه سنی برای تزریق واکسن مراجعه کرده‌اند.

رئیسی ادامه داد: تعطیلی سراسری گسترده سفت و سخت با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط کنونی به نظر ما تنها راه کنترل و مقابله با کرونای دلتاست و این از منظر کارشناسی پیشنهاد وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

رئیسی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی همچنان ادامه دارد و بیماریابی و واکسیناسیون در قالب این طرح ادامه دارد و همچنان تست‌های رپید از بیماران گرفته می‌شود.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: