https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :2498
۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز یکی از مجموعه‌های خدمتگذار شهرداری تبریز است که رابطه مستقیم با سبد کالایی و غذایی شهروندان و هموطنان دارد. این سازمان صنعتی از لحاظ فنی در منطقه بی همتاست جزو مجهزترین کشتارگاه‌های کشور محسوب می‌شود. افق آذربایجان_ این مجموعه روزهای کاری و غیر کاری و در روزهای تعطیل نیز فعال بوده […]

سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز یکی از مجموعه‌های خدمتگذار شهرداری تبریز است که رابطه مستقیم با سبد کالایی و غذایی شهروندان و هموطنان دارد. این سازمان صنعتی از لحاظ فنی در منطقه بی همتاست جزو مجهزترین کشتارگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

افق آذربایجان_ این مجموعه روزهای کاری و غیر کاری و در روزهای تعطیل نیز فعال بوده و کارکنانش از ساعت ۲/۳۰ سوار سرویس می‌شوند تا بعد از طی مسافتی طولانی از تبریز ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کنند و ساکنان شهر تبریز از از لحاظ تامین گوشت سالم و شناسنامه‌دار در مضیقه نباشند.

کشتارگاه تبریز دارای دو خط کشتار دام سبک و سنگین است که توان فعالیت همزمان را در هر دوخط داراست. دامها بعد از ذبح شرعی در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز مراحل مختلف مکانیزه را طی می‌کنند تا در سردحانه‌ای پیشرفته به مدت ۲۴ ساعت مرحله پیش سرد را پشت سر بگذارند و فردای آن روز با خودروهای یخچال‌دار به قصاب‌های اقصی نقاط شهر توزیع شوند. همچنین در سالنی دیگر آلایش‌های دام‌ها نیز پس از پاکسازی توسط دستگاه‌ها روزانه به مراکز فروش آلایش در سطح شهر ارسال می‌شوند.

سردخانه کشتارگاه با ظرفیت ۳۲۰ تن دارای ۱۱ اتاقک با دماهای ۱۸- و ۳۶- درجه سیلسیوس و تونل انجماد و اتاق‌های پیش سرد است که جزو سردخانه‌های مجهز کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

این پایان کار نیست. تصفیه خانه مدرن سازمان با حوضچه‌های هوازی، بی هوازی، باکتریال ورودی خونابه‌ها و فاضلاب کشتارگاه را مانند آبی زلال تصفیه کرده تا در آبیاری فضای سبز سازمان استفاده شود.

ژنراتورهای برق پیشرفته آماده اند تا در صورت افت برق از خلل در ادامه کشتار جلوگیری نمایند. دو دیگ بخار با ظرفیت ۲۰ تنی واحد بویلروم وظیفه تامین بخار و آب داخ تمامی واحدها را بر عهده دارند.

همه اینها در فضایی به ابعاد ۱۵ هکتار جمع شده اند تا وقفه‌ای در تولید گوشت گرم به وجود نیاید و شهروندان تبریز و حومه بتوانند از گوشت سالم و شناسنامه‌دار استفاده کنند.

سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز همپای دیگر مناطق و سازمان‌های شهرداری تبریز به خدمت رسانی خود در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داده و توانسته است با ابتکار و خلاقیت مدیریت و پرسنل خود با تحقق ۱۵۳ درصدی بودجه در شش ماهه گذشته برگ زرین دیگری بر افتخارات خود بیافزاید که در نوع خود کم نظیر است.

در ذیل به برخی اقدامات انجام شده در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ می‌پردازیم:

کاشت ۲۵۰۰ نهال پسته در ۳۰ هزار مترمربع

کاشت ۲۵۰۰ نهال پسته در ۳۰ هزار مترمربع از بهترین و مرغوب ترین نهال‌های پسته از اول سال ۱۴۰۱ آغاز شد تا در آینده نزدیک با به ثمر نشستن این نهال های پسته هم به فضای سبز سازمان افزوده گردد و هم برای درآمد پایدار سازمان از طریق فروش محصول پسته به پوشش هزینه های سازمان کمک موثری شود.

طرح درجه بندی کیفیت گوشت‌های استحصالی

به دنبال شناسنامه دار کردن گوشتهای استحصالی برای اولین بار در کشور و برای حفظ منافع مصرف کننده علاوه بر تعیین جنسیت در شناسنامه گوشت، کیفیت آن نیز به صورت دقیق درجه بندی و در شناسامه قید می‌شود.

ایجاد بازرسی ثابت در سطح شهر

با شروع اجرای طرح قصابان امین، سازمان با استقرار اکیپ بازرسی ثابت در سطح شهر تبریز با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، اداره کل تعزیرات، مرکز بهداشت استان و اتحادیه قصابان، دور جدیدی از بازرسی های سطح شهر را آغاز کرده است تا مردم با آسایش خاطر گوشت خود را در سطح شهر تهیه کنند.

انتخاب قصابی‌های امین در سطح شهر

انتخاب قصابان امین و نمونه بر اساس شاخصه‌های مختلفی انجام می‌شود و این افراد باید شناسنامه گوشت ها را تا اتمام عرضه آن در معرض دید عموم قرار دهند. قیمت‌های مصوب را رعایت و بر اساس قیمت واقعی عرضه کنند، فایل طراحی شده دارای کد آی پی را روی شیشه مغازه نصب کرده و مسایل بهداشتی را رعایت کنند.

خرید دستکش فلزی برای کارگران سالن

برای ایمنی هر چه بیشتر کارکنان سازمان در سالن کشتار اقدام به خرید دستکش خاص قصابان شده است که از جراحت و زخمی شدن دستان زحمتکش کارگران سالن جلوگیری می‌کند.

افتتاح کلاس‌های آموزش تخصصی فن ورز ذبح دام

در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی و احداث مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی برای اولین بار در کل کشور آموزش های تخصصی فن ورز ذبح دام و مهارت‌های قصابی در کشتارگاه تبریز آغاز به کار کرد و در تفاهم نامه همکاری آموزشی که بین سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز و اداره کل آمورزش فنی حرفه ای استان منعقد شد و کشتارگاه تبریز مجوز فعالیت آموزشی در خصوص آموزش فن ورز ذبح دام را دریافت کرد.

از دیگر اقدامات این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– آسفالت ریزی و لکه گیری محوطه معابر و خیابان های سازمان به مساحت ۶۵۰ متر مربع

– ایجاد ساختمان جدید برای فروشگاه گوشت سازمان

– کانال کشی فضولات سالن انتظار به متراژ ۶۰ متر

– دیوارکشی محوطه میدان دام به طول ۱۲۰ متر و ارتفاع ۱۵۰

– تعمیر اساسی رستوران سازمان

– تعمیر و راه اندازی استخرهای هوازی تصفیه خانه

– طراحی و ساخت استخر خونگیری گاوی و گوسفندی که موجب ارزش افزوده در تولید پودر خون، صرفه جویی در کارکرد تصفیه خانه و در آب مصرفی دارد.

– ایجاد سیستم انتقال پنوماتیکی خون

– تبدیل شکمبه گوسفندی و گاوی به نهاده دامی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی

لوله گذاری مستقیم از آب چاه عمیق به سالن کشتارجهت صرفه جویی در هزینه آب شرب مصرفی به طول ۱۳۰ متر

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: