https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :2849
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: علاقه‌مند مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری تبریز در حوزه گلخانه و صنایع تبدیلی هستیم. به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، اکبر فتحی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری علاقه‌مند مشارکت شهرداری تبریز در حوزه گلخانه و صنایع تبدیلی هستیم و […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: علاقه‌مند مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری تبریز در حوزه گلخانه و صنایع تبدیلی هستیم.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، اکبر فتحی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری علاقه‌مند مشارکت شهرداری تبریز در حوزه گلخانه و صنایع تبدیلی هستیم و کشتارگاه طیور نیز می تواند توسط شهرداری ایجاد شود. همچنین یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان تولید کود فسفاته است که در صورت تمایل شهرداری، این موضوع می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک بین این دو ارگان باشد.

وی افزود: اشتراکات کاری زیادی بین شهرداری و جهاد کشاورزی در حوزه های مختلف وجود دارد به طوری که جهاد کشاورزی استان عضو کمیسیون ماده ۵ شهرداری است.

فتحی در خصوص وضعیت گندم موجود در استان گفت: دولت هفت و نیم میلیون تن خریداری گندم داشته و سیاست دولت مبنی بر افزایش قیمت گندم باعث رغبت کشاورزان برای فروش به دولت شده است. به لحاظ ذخیره استراتژیک گندم در بهترین وضعیت قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: عمده مشکلات شهری ما مربوط به افرادی است که اقدام به ساخت‌وساز در حریم اراضی کشاورزی کرده و به دنبال تغییر کاربری هستند. خوشبختانه از زمان حضور آقای هوشیار در شهرداری تبریز چنین اتفاقاتی نیفتاده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در محدوده شهر نیز یک سری اراضی با کاربری کشاورزی وجود دارد، گفت: مثلا در محدوده میدان آذربایجان، اهالی سبزی کاری را رواج دادند. علاقه داریم که در پارک بزرگ و میدان آذربایجان سبزی کاری را در راستای توسعه گردشگری کشاورزی و برای زیبایی فضای سبز افزایش دهیم تا محلی برای گردش و تفریح شهروندان باشد.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: