https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5237
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه آب پایدار در خطوط اصلی آبرسانی شهر تبریز و شهرک های واقع در شمال این شهر برقرار شده است، گفت: قطعی آب کوی نصر به دلیل ترکیدگی خط اصلی است. به گزارش افق آذربایجان، «محمد خانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار […]

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه آب پایدار در خطوط اصلی آبرسانی شهر تبریز و شهرک های واقع در شمال این شهر برقرار شده است، گفت: قطعی آب کوی نصر به دلیل ترکیدگی خط اصلی است.

به گزارش افق آذربایجان، «محمد خانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: کارکنان شرکت در حال مرمت ترکیدگی هستند و با اتمام عملیات مرمت، آب این منطقه وصل خواهد شد.

وی از اتمام طرح تامین آب جایگزین سد نهند خبرداد و گفت: با تلاش چند ماهه همکاران اجرای این طرح توزیع آب در شهرک های فرشته شمالی و جنوبی، کوی استانداری، کوی سپهر، کوی رشدیه و باغمیشه در حالت پایدار بوده و مشکلی از جهت توزیع آب شرب وجود ندارد.

خانی گفت: هم اکنون آب در خطوط آبرسانی این مناطق در جریان است و تنها منطقه نصر به دلیل ترکیدگی در خط انتقال آب دچار قطعی مقطعی شده و به محض اتمام تعمیرات، آب این منطقه نیز برقرار می شود.

به گزارش افق، با توجه به اتمام آب سد نهند به عنوان منبع تامین آب شرب بخش شمالی شهر تبریز و از مدار خارج شدن آن، طرح جایگزین و پمپاژ آب مرکز شهر به مناطق شمالی در دستور کار آبفای استان قرار گرفت که ظرف سه ماه به اتمام رسید اما با توجه به تغییر جریان آب، مشکلاتی از قبیل ترکیدگی لوله و کاهش افت فشار در این مناطق به وجود آمد.

به گفته مدیرعامل آبفا، با اتمام طرح جایگزین سد نهند، در واقع رینک آبی میانی تبریز بهره برداری شد و آب سبک و گوارای زرینه رود در تمامی شبکه توزیع آب این شهر جریان یافت.

استاندار آذربایجان شرقی نیز دیروز و در بازدید از اجرای طرح جایگزین سهند، بر رفع سریع مشکل قطعی آب شهرک های شمالی تبریز با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت تاکید کرد.

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را تحت پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.

مصرف سالانه آب در آذربایجان‌شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب است.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: