https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :4305
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

رییس اتاق بازرگانی تبریز در نود و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان و صنعتگران کشور مبنی بر نقشه راه توسعه اقتصادی کشور، گفت: در این راستا اولین دستور کار شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به نقشه […]

رییس اتاق بازرگانی تبریز در نود و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان و صنعتگران کشور مبنی بر نقشه راه توسعه اقتصادی کشور، گفت: در این راستا اولین دستور کار شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به نقشه راه زنجیره تامین گندم قرار گرفت زیرا این موضوع برای تامین امنیت غذایی مردم مهم است.

یونس ژائله، با بیان اینکه تلاش می شود در هر جلسه نقشه راهی برای زنجیره های تولید مطرح و تدوین شود، افزود: با توجه به اینکه تامین امنیت غذایی مردم بزرگترین دغدغه مدیران و مسوولان است باید با نقشه راهی برای خروج از این شرایط تهیه کرد.

وی با اشاره به هدف گذاری کشور برای واردات ۱۰ میلیون تن گندم از روسیه و قزاقستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه صنایع وابسته به این محصول و توسعه صادرات در اولویت قرار دارد باید سهم استان در تولید این کالای استراتژیک در کشور را افزایش داد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز، گفت: در این راستا و به منظور افزایش کمی و کیفی تولید گندم در اراضی کشاورزی باید از ارقام مرغوب سازگار با آب و خاک این استان برای کشت در اراضی کشاورزی دیم و آبی استفاده شود.

ژائله، ادامه داد: تقویت بخش کشاورزی پایدار، استفاده از بذرهای مطالعه شده و مورد تایید مراکز تحقیقاتی، تشویق کشاورزان به استفاده از این بذرها، توزیع کودهای شیمیایی مخصوص گندم در بین کشاورزان، افزایش ضریب مکانیزاسیون استان و ارایه تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان از دیگر راهکارها برای افزایش راندمان تولید و کیفیت گندم تولیدی است.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: