https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5139
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پی هویت زدایی از نسل جوان کشورمان هستند، گفت: هنرمندان متعهد، اخلاق گرا و انقلابی نقش بسزایی در هویت بخشی به نسل جدید ایفا می کنند. به گزارش افق آذربایجان، یونس فاتح روز شنبه در دیدار با اعضای بیست و یکمین جشنواره […]

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پی هویت زدایی از نسل جوان کشورمان هستند، گفت: هنرمندان متعهد، اخلاق گرا و انقلابی نقش بسزایی در هویت بخشی به نسل جدید ایفا می کنند.

به گزارش افق آذربایجان، یونس فاتح روز شنبه در دیدار با اعضای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، با اشاره به برگزاری بخش های از این جشنواره در تبریز، افزود: برگزاری چنین همایش هایی علاوه بر اینکه سبب تقویت و استحکام نمایش های آیینی و سنتی می شود؛ منجر به آشنایی نسل جوان با داشته های غنی فرهنگ اجدادشان می شود.

وی یکی از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم را تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و ادامه داد: دولت به دنبال آن است که برگزاری جشنواره های بین المللی در حوزه های فرهنگی و هنری فقط مختص تهران نباشد و این فعالیت‌ها به سایر استان ها و شهرستان‌ها تعمیق یابد.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: ایران سرزمینی با قدمت تاریخی کهن است که برخلاف سایر کشورها نیازمند تمدن سازی با روش های هالیودی نیست چون که در طبع و جوهر مردمان این دیار همیشه فطرت های الهی سینه به سینه از گذشته تا حال منتقل شده است.

وی افزود: قرن هاست که در این دیار نقاله خوانی رسم مرسوم در اجتماعات بوده و حتی در مراسم های جشن و سرور از هنر عاشیق نوازی بهره گرفته می شود تا علاوه بر سرگرمی و تفریح، آموخته های اجداد و گذشتگان به نسل های جدید ارایه شود.

فاتح با بیان اینکه کشور بی هویت و بی تمدن چاره ای جزء زانو زدن در مقابل استکبار ندارد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از همین منظر همیشه مورد غضب کشورهای سلطه جو و نیز کشورهای سلطه پذیر بوده است.

وی افزود: هنر آیین های نمایشی علاوه بر اینکه رسم پهلوانی و وطن دوستی را بازگو می کند، سبب انتقال مفاهیم آزادگی و نه به ظالم گفتن را هم می آموزد؛ همچنان که هنر تعزیه خوانی در این زمینه مثال بارزی است.

فرماندار شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر به سبب غفلت برخی از مدیران فرهنگی در دولت های گذشته و نیز رشد سریع تکنولوژی های ارتباطاتی در فضای مجازی آنگونه که شایسته و بایسته این هنر است؛ بدان پرداخته نشده است و امیدوارم با اهتمامی که این دولت بدان دارد شاهد رونق مجدد آن باشیم.

وی گفت: اگر اکنون شاهد برخی ناآگاهی ها در بین نسل های جوان هستیم؛ به سبب آشنا نبودن آنان با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است و اگر هنرمندان بتوانند با زبان امروزی آنان را با فلسفه های زیستی گذشتگان آشنا سازند؛ قطعا دل های مشتاق آنان دنباله جوی حقیقت خواهند بود.

نهمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی و پنجمین مسابقه نمایشنامه‌نویسی از بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی مهر ماه در تبریز برگزار می شود.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: