https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :915
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز گفت: در حوزه نیروی انسانی نابرابری و تبعیض در شهرداری به وجود آمده و نهادینه شده است که ضد عدل است.

به گزارش افق آذربایجان ، “روح اله رشیدی” در سخنرانی میان دستور خود صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز، با اشاره به خطبه امام حسین علیه السلام خطاب به اعضا و سرپرست شهرداری تبریز گفت: امام {ع} مورد خطاب به بزرگان و صاحب منسبان و فرهیختگان و قدرتمندان گفت: شا حق مظلومان و ضعفا را ضایع می‌کنید اما وقتی حقی از شما ضایع می‌شود سریع آنرا پیگیری می‌کنید.

وی با بیان اینکه انگیزه های اجتماعی امام حسین برای قیام ایجاد عدالت و رفع تبعیض در جامعه بود گفت: مردم کوفه در نامه خود به امام حسین از امام خواستند برای رفع تبعیض و برقراری عدالت در جامعه به سمت کوفه حرکت کند و امام در این راه جان خود را فدا کردند.

وی افزود: این تبعیض ها و تفاوت های فاحش در قراردادها، موجب کاهش اعتماد درون سازمانی و اصطکاک نیرو شده و ولوله های درون سازمانی ایجاد می کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: با درس گرفتن از واقعیات تاریخی، اگر سازمان شهرداری می‌خواهد عامل تحقق عدالت در شهر باشد باید عدالت درون سازمانی را اجرا کند و تا زمانی که سازمان ها آرایش به سمت عدالت درون سازمانی نگرفته‌اند نمی‌توانند اصلاح شوند.

وی اضافه کرد: با وجود این مشکلات بازدهی سازمان کاهش می‌یابد و هزینه های مدیریت سازمان افزایش می یابد، چرا که تنوع قرارداد ها باعث استحکاک و کاهش بازدهی می‌شود و در برخی مواقع برای مدیران رانت ایجاد می‌شود تا کارکنان را همسو با منافع خود کنند.

رشیدی تاکید کرد: عملکرد غیر شفاف و توضیح ناپذیر در زمینه نیروی انسانی باعث بروز مشکلات بسیاری شده است که قرارداد برخی از کارکنان تامین نیرو ها به نحوی تبدیل شده که حتی نمی‌توانیم‌آن را توضیح دهیم.

وی گفت: قرارداد های چندگانه شهرداری با کارکنان استخوان لای گوشت است و پیش از هر اقدامی باید خود شهرداری را اصلاح کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: یکی از ملاک های ما در انتخاب شهردار باید تعیین وضعیت کارکنان باشد و باید از شهردار منتخب شده برای این موضوع برنامه بخواهیم.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: