https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :655
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۱

روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی،‌ از نفوذ سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه به استان خبر داد.

به گزارش افق آذربایجان ، افشین ابراهیمی در تشریح این خبر، ‌گفت: ‌نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه شش مرداد، وارد استان شده و تا اواخر روز جمعه هشت مرداد، کلیه نواحی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق به ویژه در روز چهارشنبه، افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اصابت صاعقه و احتمال خسارت در اثر بارش تگرگ دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود که هم استانی‌های عزیز از سفرهای غیر ضروری، اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی با اشاره به وقوع وزش باد گاهی تا شدید و رخداد تند بادهای لحظه‌ای، گفت: احتمال سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن سرشاخه‌های درختان دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود که مردم از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد دوری کنند.

ابراهیمی افزود: دما از روز چهارشنبه به صورت محسوس در حت هفت الی ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، وی تاکید کرد: به هم استانی‌ها عزیز توصیه می‌شود تا اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی را به عمل آورند.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: