https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :3503
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

شهردار تبریز با درخواست از شهروندان برای مدیریت مصرف انرژی در حوزه گاز و برق گفت: با توجه به پیک مصرف برق و گاز در فصل زمستان، شهروندان محترم می‌توانند در مدیریت صحیح انرژی نقش ایفا کنند. به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار با بیان این مطلب افزود: شهرداری تبریز از […]

شهردار تبریز با درخواست از شهروندان برای مدیریت مصرف انرژی در حوزه گاز و برق گفت: با توجه به پیک مصرف برق و گاز در فصل زمستان، شهروندان محترم می‌توانند در مدیریت صحیح انرژی نقش ایفا کنند.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار با بیان این مطلب افزود: شهرداری تبریز از تمام پتانسیل‌های خود در راستای آموزش‌های شهروندی در خصوص مدیریت انرژی و مصرف صحیح برق و گاز استفاده می‌کند تا شاهد عبور از پیک مصرف در فصل سرد سال باشیم چرا که برای گذر از پیک، نیازمند همراهی شهروندان فهیم هستیم.

وی تصریح کرد: از ظرفیت‌های تمامی مراکز فرهنگی و اجتماعی شهرداری از جمله فرهنگسراها و خانه‌های سلامت که روزانه شاهد حضور گسترده شهروندان می‌باشند، استفاده خواهیم کرد و این مراکز آماده برگزاری کلاس‌های آموزش‌ شهروندی در خصوص آشنایی با راهکارهای کاهش و مدیریت مصرف انرژی با حضور کارشناسان شرکت گاز و توزیع برق است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه علاوه بر آموزش در مراکز، برخی از بیلبوردها، پیشانی پل‌ها و تلویزیون‌های شهری در سطح مناطق دهگانه به محتوا و بنرهای اطلاع‌رسانی در این خصوص اختصاص داده شده است، افزود: برنامه‌های شهرداری تبریز در استودیو شهر به صورت روزانه و برنامه تلویزیونی تبریزیم در روزهای پخش نیز، با حضور کارشناسان و مدیران این حوزه به آموزش‌های لازم تا پایان فصل سال خواهد پرداخت.

هوشیار همچنین با اشاره به فعالیت‌های اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز در حوزه فضای مجازی با طراحی طرح‌های گرافیکی و موشن‌گرافی با محتوای مدیریت مصرف انرژی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری شهروندان شاهد عدم قطعی گاز و برق تا پایان زمستان امسال باشیم. چنانچه این امر طی تابستان گذشته با همکاری این عزیزان محقق شد.

خاموشی لامپ‌های اضافه در منزل، استفاده از پوشش مناسب، پرده‌های ضخیم، شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه)، دو جداره و عایق کردن در و پنجره‌ها و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آنها به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز و برق توصیه می شود.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: