https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5041
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

همزمان با روز قلم از کتاب «زندگی اینجاست» به قلم مهدی قزلی با حضور جمع کثیری از فرهیختگان و تولیت آستان قدس رضوی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی توسط انتشارات انقلاب اسلامی در محل مسجد جامع تبریز رونمایی شد. به گزارش افق آذربایجان به نقل از […]

همزمان با روز قلم از کتاب «زندگی اینجاست» به قلم مهدی قزلی با حضور جمع کثیری از فرهیختگان و تولیت آستان قدس رضوی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی توسط انتشارات انقلاب اسلامی در محل مسجد جامع تبریز رونمایی شد.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، کتاب «زندگی اینجاست» روایت‌هایی کوتاه از زندگی پدر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله سیّدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) عالم وارسته و سالک پرهیزکار عصر خویش است. مرحوم سیدجواد خامنه‌ای فقیهی صاحب‌نظر بود که در عین برخورداری از ویژگی‌های مختلف عظمت علمی، معنوی و اجتماعی، همواره ساده زیستانه زندگی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در آیین رونمایی از این کتاب اظهار کرد: زندگی بزرگان و عالمان برای مردم چشمه ساری روان برای یافتن حقیقت ها است.مردان بزرگ همچون قله های با عظمتی هستند که به سوی آنها با شوق و حسرت رهسپار می شویم.
وی با بیان اینکه بُعد زمان و مکان نمی تواند آثار و ایفای نقش علمای وارسته را از یاد ها ببرد، تصریح کرد: از این رو باید از سبک زندگی پپشگامان عرصه علم و ایمان، استفاده حداکثری و تجربه اندوزی داشته باشیم چرا که بزرگان علم و تقوا پیمانی با خدا بسته اند تا سفیه نجات برای مردم باشند.

آیت الله احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: شهر تبریز با علمای گرانقدری که در طول تاریخ داشته است در حکمت، فلسفه و عرفان سرآمد دیگر شهرها است.

وی با اشاره به ضرورت معرفی علمای سرشناس و با تقوا به نسل جوان کشور، گفت: حضرت آیت‌الله سیّدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) از علمای جلیل القدر و کمتر شناخته کشور بوده و معرفی ایشان به جوانان و نسل جدید، ادای دین به این عالم متقی پرهیزکار و زاهد است چرا که ایشان الگو و اسوه خوبی برای معرفی به جوانان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بزرگداشت مقام عالی علما، تجلیل از علم و تقواست ، خاطر نشان کرد: زنده نگهداشتن یاد علما، مصداق بارزی برای ارج نهادن به فضلیت های بشری است که بر همین اساس وظیفه همه، معرفی این عالم وارسته به جهانیان است چرا که معرفی الگوی های موفق جامعه اسلامی موجب هویت سازی برای نسل جوان کشور می شود.

آیت الله احمد مروی ضمن اشاره به اینکه فطرت بشری به الگو نیاز دارد و الگوها و قهرمان ها ،هویت جوامع را می سازند، یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو برای بشریت است. همچنین علمایی که در مکتب پیامبر و امامان عاشقانه و ساده زیستانه عمر سپری کردند نیز الگو بوده و هویت ساز اند چرا که تربیت شدگان مکتب اهل بیت نیز هویت سازی می کنند.

گفتنی است تبریز شهر پدری این عالم برجسته بوده و به همین مناسبت، مراسم رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» در مسجد جامع تبریز که روزگاری محل تحصیل و تدریس و اقامه‌ نماز حضرت آیت‌الله سیّدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) و پدربزرگوارش بوده است، برگزار شد.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: