https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :3269
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر از جمعیت معلول در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: ۱۲ درصد جمعیت استان در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. به گزارش افق آذربایجان، عابدین خرم روز شنبه در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر از جمعیت معلول در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: ۱۲ درصد جمعیت استان در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش افق آذربایجان، عابدین خرم روز شنبه در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر کار، اظهار کرد: این استان هفت کارخانه وابسته به تامین اجتماعی دارد که در بخش درمان و حوزه دارو بسیار تاثیر گذارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰درصد سرم و آنتی بیوتیک کشور در این استان تولید می شود، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۳۰ درصد منابع و مصارف آذربایجان شرقی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بوده است اما شکاف بین منابع و مخارج وجود دارد که باید فکری اندیشیده شود.

خرم همچنین بر تحول گرایی، اصلاح فرایندها، تسهیل و شفاف سازی در امور بیمه شدگان و سایر بخش ها تاکید کرد.

وی ادامه داد: توسعه تعاملات سازمانی و ارتباطات مردمی همیشه مورد توجه بوده و در ادارات و انتصابات نیز اجرای طرح شایسته سالاری در اولویت استان قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی و مسائل معتادان ۱۴ مرکز در شهرستان ها و پنج مرکز در تبریز وظیفه ترک و بازپروری معتادان را برعهده دارند طوری که اکنون در آذربایجان شرقی معتاد متجاهر مشاهده نمی شود.

وی همچنین در خصوص حاشیه نشینی در آذربایجان شرقی گفت بیش از ۴۵۰ هزار نفر در استان حاشیه نشین داریم و در ۷۰ محله حاشیه نشین زندگی می‌کنند که از این تعداد ۱۷ محله در تبریز واقع شده است.

خرم خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ جمعیت از استان هایی هست که به سمت میانسالی و پیری حرکت می کند.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی گفت: با سفر آیت الله رئیسی به این استان امید در قلب مردم دمیده شد و یک هزار و ۵۰۰ پروژه اولویت بندی شده در حال اجراست که تا پایان سال ۱۴۰۲ بیشتر این طرح های نیمه تمام به پایان می رسد .

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سفر سه روزه به آذربایجان شرقی از شرکت ها، مجتمع ها و هلدینگ های اقتصادی بخصوص مجموعه هایی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق های بازنشستگی و شستا از جمله داروسازی شهید قاضی، فروشگاه اتکای آذربایجان، صنایع چینی، عالم آرای مرند و بخش های مختلف شهرستان های تبریز، کلیبر، خداآفرین، هوراند، هشترود، چاراویماق، جلفا، مرند و منطقه آزاد ارس دیدن کردند و امروز در نشست شورای اداری استان شرکت می کنند.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: