https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :4249
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

استاندار آذربالیجان شرقی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۸ نیروهای انقلابی را به عملکرد کمیته انقلاب اسلامی ارجاع دادند، تاکید کرد: خاطرات فرماندهان و پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی باید در قالب تاریخ شفاهی تدوین شود. به گزارش افق آذربایجان، عابدین خرّم روز دوشنبه در دیدار صمیمی با فرماندهان و پیشکسوتان کمیته‌های […]

استاندار آذربالیجان شرقی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۸ نیروهای انقلابی را به عملکرد کمیته انقلاب اسلامی ارجاع دادند، تاکید کرد: خاطرات فرماندهان و پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی باید در قالب تاریخ شفاهی تدوین شود.

به گزارش افق آذربایجان، عابدین خرّم روز دوشنبه در دیدار صمیمی با فرماندهان و پیشکسوتان کمیته‌های انقلاب اسلامی استان در سالگرد تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی گفت: کمیته‌های انقلاب همزاد نهضت امام راحل بود بودند که با فرمان ایشان شکل گرفتند و به همین دلیل منزلت خاصی در تاریخ انقلاب اسلامی دارند.

وی به فرمان امام راحل در ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ مبنی بر تشکیل نهاد مقدس کمیته اشاره و از زحمات و تلاش‌های پاسداران کمیته ها در راه استقرار و تحکیم شجره طیبه انقلاب قدردانی کرد.

استاندار با بیان اینکه کمیته‌های انقلاب با الهام از مکتب امام راحل، انقلاب را از دست منافقان بیرون کشیدند، افزود: عملکرد تشکیلاتی مبتنی بر ارزش‌های انقلابی از ویژگی‌های این کمیته‌ها بود که بر بستر حاکمیت خداپرستان و مستضعفان شکل گرفت.

وی کمیته‌های انقلاب را خط‌شکن نهضت و تداوم‌دهنده انقلاب اسلامی در شرایط دشوار کشورمان دانست.

استاندار با اشاره به حماسه‌آفرینی مردم تبریز و آذربایجان شرقی در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: افتخارآفرینی مردم، گام دوم انقلاب را تضمین، دشمنان را ناامید، دوستان را خوشحال و وظیفه مسئولان کشور را در خدمتگزاری به مردم مضاعف کرد.

کمیته انقلاب اسلامی یا کمیته‌های انقلاب اسلامی، اولین سازمان نظامی راه‌اندازی شده، پس از وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بود، که در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ با پیام امام خمینی(ره) تأسیس شد و در سال ۱۳۷۰ پس از تصویب قانون تشکیل نیروی انتظامی، منحل و با ادغام سازمان آن با شهربانی و ژاندارمری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد .

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: