https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :4884
۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخابات عامل حیثیت و آبروی ملّی کشور به حساب می‌آید، گفت: انتخابات وقتی که با حضور پرشور مردم انجام بگیرد برای نظام و ملّت حرکتی به سمت قله‌های تعالی تلقی می‌شود. به گزارش افق آذربایجان، عابدین خرّم، روز یکشنبه، چهارم تیرماه در جلسه‌ی تودیع و معارفه‌ی فرماندار تبریز، اظهار […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخابات عامل حیثیت و آبروی ملّی کشور به حساب می‌آید، گفت: انتخابات وقتی که با حضور پرشور مردم انجام بگیرد برای نظام و ملّت حرکتی به سمت قله‌های تعالی تلقی می‌شود.

به گزارش افق آذربایجان، عابدین خرّم، روز یکشنبه، چهارم تیرماه در جلسه‌ی تودیع و معارفه‌ی فرماندار تبریز، اظهار کرد: چهار اصل به عنوان اساس انتخابات توسط مسئولین دولتی باید به صورت جدی پیگیری شود، یکی مشارکت حداکثری مردم است که با حضور پرشکوه خود یک بار دیگر دهان دشمن را ببندند و وظیفه‌ی دولت نیز بسترسازی برای مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: اصل دوم، امنیت انتخابات است و سومی سلامت انتخابات، قانونی و درست بودن انتخابات توسط دستگاه‌های نظارتی است و اصل چهارم رقابت است که باید در شرایطی یکسان و با عدالت به صورت آزادانه انجام گیرد، این چهار اصل مهمترین وظیفه‌ی مسئولین و دستگاه‌ها در زمان انتخابات و رکن مورد نظر دولت سیزدهم در انتخابات است.

وی افزود: موفقیت‌های خوبی در سال جاری به دست همه‌ی مردم و دولت خدمتگزار در حال اتفاق است؛ ما در سال جاری دستاوردهای خیلی خوبی در کشور داریم و همه‌ی این‌ها در پرتو هدایت‌های مقام معظم انقلاب است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: امروز هماهنگی دولت و مردم و وحدت و اتحاد آن‌ها در صحنه‌های مختلف انقلاب باعث شده است تا همه‌ی دستگاه‌ها و هر سه قوه‌ی مجریه، مقننه و قضائیه به صورت مشخص بر مبنای تحکیم وحدت به وظایف خود عمل کرده و دستاوردهای مفصلی هم به دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم وظیفه‌ی ارگان‌های دولتی این است که اولا خدمتگزار مردم باشند، سپس در مسیر ولایت و آرمان‌های انقلاب کوشا بوده و در اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم، خدمت جهادی و خالصانه را جزو اصول خود نگه دارند.

وی بیان کرد: شهیدانی که در زمان جنگ مصادف با این روزها شهید شدند، انقلاب اسلامی را با خون بهای خود تضمین کردند که پایداری انقلاب به برکت این وحدت و همدلی است که ما باید این وحدت و همدلی را نگه داریم.

خرّم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با رمز موفقیت ملّت یک کشور، افزود: رمز موفقیت ملّت یک کشور امید و ایمان است، امید بر اینکه کشور و انقلاب در حال رشد و تعالی بوده و مبتنی بر اهداف بلند تاسیس خود است که به برکت اهداف امام و خون پاک شهیدان امیدواریم همه‌ی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور شناخته شود تا آینده‌ای پربرکت و روشن برای مردم کشور رقم بزند.

وی ابراز کرد: زمانی ارتباط ایران با همسایگان خود دچار مشکل بود اما امروز هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد و با کشورهای همسایه، منطقه و هم کشورهای توانمند ارتباطی وجود دارد که طی این ۴۴ سال بی سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: زمانی گفته شد که اگر مسئله‌ی هسته‌ای در ایران جمع شود سایر کشورها دوباره با ایران ارتباط برقرار خواهند کرد، در حالی که قدرت و اقتدار این ملت کشور در انرژی هسته‌ای، رادیو داروها و دستاوردهای علمی است که از این طریق به دست می‌آید.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیشرفت یک وجهی در یک کشور ممکن نیست، اظهار کرد: در دنیای امروز نمی‌شود کشور را از یک بخش محروم کرد تا در بخش دیگر پیشرفت کند، رشد و پیشرفت و تعالی یک کشور باید وضعیت متوازن داشته باشد و این نقاط قوت و دستاوردهای حاصل آن در مدت کم به دست دولت سیزدهم انجام گرفت.

وی افزود: توطئه‌های متراکم و متعددی برای کشور وجود دارد و دشمنی‌ها کم نشده است، ولی تا زمانی که این همدلی‌ها و وحدت در بین دولت و ملّت باشد و با عنایت خداوند گوش به فرمان مقام معظم انقلاب باشیم می‌توان کشور را هم در اوج اقتدار و قدرت نگه داشت و هم در فناوری‌های روز و امور مختلف کشور امنیت حاصل شود.

وی بیان کرد: البته عملکرد همه‌ی ما در معرض قضاوت است، هم از دیدگاه مردم و هم دولت، مردم بهترین و مطمئن ترین اشخاص برای قضاوت دولت هستند که بگویند کدام مسئول کارش را به خوبی انجام می‌دهد و چه کسی کوتاهی می‌کند و یک سری دستگاه‌های نظارتی هم این‌کارها را انجام می‌دهند و سلسله مراتبی در این رابطه وجود دارد.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان، بیان کرد: مردم در استقبال از رئیس جمهور سنگ‌تمام گذاشتند و با حضور خود اعلام حمایت کردند و هم خواسته‌ها و نیازهای خود را مطرح کردند.

خرّم گفت: طی سه روز بیش از ۳۲ نقطه‌ی شهر و بیش از ۲۰۰ خط با مردم در حال ارتباط بودند و بیش از صد هزار درخواست و مطلب از مردم به دولت رسید که این برای دولت سرمایه‌ی بزرگی است که درد و مشکل مردم را بداند و به تمامی آن‌ها رسیدگی کرده و به آن‌ها پاسخ داده می‌شود که جزو اهداف دولت این دوره است.

وی عنوان کرد: مدیر و مسئولی که به وظایف خود و فرصت‌ها و ظرفیت‌های داده شده عمل نکند باید تغییر کند و این تغییر جزو خواسته‌ی مردم و مطالبات دولت است که انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئله‌های کلان شهر تبریز اولویت‌های ویژه‌ای دارد که مبتنی بر بررسی‌هایی است که مسئولان پیشین انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: احیای بافت فرسوده‌ی تبریز یکی از اولویت‌های ما است؛ همچنین ارتقاء سرانه‌ی ورزشی، فضای سبز و گردشگری از دیگر اولویت هاست

گفتنی است، وی در پایان این مراسم از زحمات علی جعفری آذر به عنوان فرماندار قبلی تبریز قدردانی کرد و یونس فاتح را به عنوان فرماندار جدید تبریز معرفی کرد.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: