https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :1526
۰۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: معیار انتخاب شهردار توسط اعضای شورای اسلامی، جناح و سلیقه نیست بلکه تخصص، حسن سابقه و برنامه‌ جامعی است که توسط نامزدهای تصدی کرسی شهردار این شهر ارایه می‌شود.

به گزارش افق آذربایجان ، حجت الاسلام رسول برگی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور هشت کاندیدا در جمع گزینه‌های شهرداری تبریز، نشان‌دهنده دقت‌نظر اعضای شورا و پرهیز اعضا از تعلقات جناحی و سلیقه‌ای است.

او ادامه داد: مبنای شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار، پاکدستی، روحیه انقلابی، سلامت نفس، نفوذناپذیری، عدم‌ وابستگی حزبی و جناحی، تخصص، درایت، حسن سابقه و البته داشتن برنامه جامع است؛ برنامه‌ای که با امکانات شهر متناسب باشد، نزدیک حقیقت باشد و باعث تحول شود.

برگی افزود: هر هشت کاندیدا، سعی کردند اعتماد اعضای شورا را جلب کنند، اما اساس این اعتماد، جناح و سلیقه نیست، بلکه معیارمان، مطالب و برنامه‌ای است که توسط نامزدها ارائه شده‌ است.

او با بیان اینکه اعضای شورا به تغییر در نگرش و برنامه‌ها معتقد هستند، گفت: ان‌شاء‌الله بهترین فرد را از میان این آقایان انتخاب کنیم و شهر را بهتر و عالی‌تر پیش ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تصریح کرد: طی دو روز، شاهد برنامه‌ها و پیشنهادهای خوبی بودیم اما منتقدیم به افرادی که خوش‌فکری نکردند و خودشان برای خودشان برنامه‌ای ننوشتند. فردی که مدت‌ها است کاندیدای شهرداری است، باید با مشورت افراد متخصص و کاربلد، دنبال برنامه ویژه باشد؛ برنامه‌هایی که با شرایط اجتماعی و فرهنگی شهر و با بودجه شهرداری متناسب باشد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: روند انتخاب شهردار در شورای اسلامی شهر، با دقت، وسواس و آرامش سپری می‌شود. این‌که گاهی عنوان می‌کنند چرا شهردار فلان شهر انتخاب شده و تبریز هنوز مانده، دلیل بر این است که برخی شهرها، از قبل، در مورد فرد مشخصی، توافق داشتند و سریع‌تر به نتیجه رسیدند.

او همچنین یادآور شد: موکول‌شدن انتخاب شهردار به روز یکشنبه، برای این بود که برنامه‌های ارائه‌شده از سوی هشت داوطلب، در فرصت مناسبی مطالعه و بررسی شود، بنابراین، اینگونه نیست که شهردار، از پیش انتخاب شده باشد.

حجت الاسلام برگی تشریح کرد: قانون در ماده ۷۲ می‌گوید، پس از ارائه برنامه‌ها از سوی داوطلبان، هر یک از کاندیداهای شهرداری، حداقل باید پنج رای را کسب کنند و هر عضو شورا نیز دو نفر را می‌تواند انتخاب کند تا ان‌شاء‌الله شاهد برگزاری مرحله نهایی انتخاب شهردار باشیم.

او خاطرنشان کرد: فضای شورا، فضای خدمت است. خوشبختانه مجموعه‌ای از تخصص‌های پزشکی، معماری، شهرسازی، فرهنگی، جامعه‌شناسی، اقتصادی و ورزشی در شورای ششم حضور دارد و افق پیش روی شورا، خدمت، تخصص‌محوری و کار جهادی و انقلابی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: در صورتی که تصمیمات شورا در داخل شورا اتخاذ شود و مسائلِ خارج از شورا، تاثیری بر جهت‌گیری شورا نگذارد، به امید خدا شورای ششم، یکی از ادوار موفق شورای اسلامی شهر تبریز خواهد بود.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: