https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :3696
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

مدیر عامل شرکت گروه مهندسین مشاور نمودار از تدوین طرحی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی درساختمانهای شهرداری تبریز در راستای کاهش هزینه ها و آلودگی هوا خبر داد. به گزارش افق آذربایجان، بهرام روشنی گفت: صرفه جوئی و بهینه سازی مصرف انرژی در راستای کاهش هزینه های مصرف و همچنین کاهش آلودگی هوا که […]

مدیر عامل شرکت گروه مهندسین مشاور نمودار از تدوین طرحی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی درساختمانهای شهرداری تبریز در راستای کاهش هزینه ها و آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش افق آذربایجان، بهرام روشنی گفت: صرفه جوئی و بهینه سازی مصرف انرژی در راستای کاهش هزینه های مصرف و همچنین کاهش آلودگی هوا که یکی از دغدغه های اصلی روز به دلیل خسارات وارده به سلامتی مردم و اقتصاد کشور است به یکی از ضروریات تبدیل شده که شرکت نمودار در این راستا اقدام به تهیه و تدوین طرحی در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی در ارگان های خدماتی شهرداری نموده است.

وی در همین راستا افزود: در میان مصرف کنندگان انرژی، علاوه بر منازل و واحدهای مسکونی، ادارات و نهادهای خدماتی دولتی و خصوصی نیز قرار دارندکه با توجه به نحوه خدماتی که ارائه می کنند حجم مصرف انرژی در آنها زیاد است، در حالی که اگر راهکارها و روش های علمی و منطقی در این واحدها رعایت شود، کاهش قابل ملاحظه ای را در میزان انرژی مصرفی شاهد خواهیم بود .

وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس بررسی وضعیت مصرف انرژی در ساختمان های شهرداری تبریز که یکی از مجموعه های گسترده خدماتی در شهر تبریز محسوب می شود نیز یکی از ضروریات می باشد و از این رو بررسی وضعیت مصرف انرژی در ساختمان ترمینال شهرداری تبریز به عنوان یکی از این واحدها توسط این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است و تدوین معیار مصرف انرژی آن درحال پردازش است.

روشنی اظهار کرد: به عنوان مثال ارائه راهکارهایی در خصوص کنترل میزان مصرف انرژی برق در سیستم ها سرمایشی و گرمایشی، و مصرف موتورخانه ها می تواند نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی در ارگان های خدماتی باشد.

وی تاکید کرد: علاوه بر ارائه راهکاری مناسب جهت کاهش مصرف انرژی، ارگان‌های خدماتی و شهروندان نیز باید نسبت به صرفه‌جویی بخصوص در مواقع پیک مصرف مانند فصل گرما، اقدام کنند تا شاهد کاهش مصرف انرژی که نقش خیلی مهمی در سلامتی و اقتصاد کشورمان دارد باشیم.

وی در پایان گفت: کاهش ذخایر انرژی و همچنین آلودگی های حاصل از سوخت و ساز این انرژی ها که به شکل تهدیدی برای سلامتی انسان ها در آمده است و چاره جویی در این خصوص نیز به یکی از دغدغه های مسئولین تبدیل شده که امیدواریم با ارائه راهکارهایی در خصوص کاهش مصارف انرژی علاوه بر ساختمان های شهرداری تبریز در دیگر ارگان های خدماتی نیز قدمی هر چند کوچک در راستای کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا برداریم.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: