https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :3501
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز یکی از شاخص‌های اصلی مدیریت شهری و توسعه پایدار شهرها را داشتن فضای سبز متوازن و مطلوب قلمداد کرد. به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم در کارگاه آموزشی ابعاد مختلف مدیریت شایسته شهری با شاخصه فضای سبز و زیباسازی شهری، از […]

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز یکی از شاخص‌های اصلی مدیریت شهری و توسعه پایدار شهرها را داشتن فضای سبز متوازن و مطلوب قلمداد کرد.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، فریدون بابایی اقدم در کارگاه آموزشی ابعاد مختلف مدیریت شایسته شهری با شاخصه فضای سبز و زیباسازی شهری، از حاضران شرکت کننده در این کارگاه درخواست کرد با بررسی کارشناسانه نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود وضع این فضاها و زیباسازی شایسته شهری اعلام کنند.

وی با اشاره به اهمیت فضاهای سبز و زیباسازی شهری در توسعه پایدار شهرها، خاطرنشان کرد: آرمان اصلی برنامه‌ریزی شهری آسایش و سلامتی شهروندان و زیباسازی شهری است که تحقق هر یک از این مولفه‌ها در گرو رسیدن به فضای سبز مطلوب شهری میسر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در این کارگاه، اظهار کرد: از شهرها به عنوان عناصری زنده و پویا یاد می‌کنند و کلیه فعالیت‌های انجام یافته در آن حائز اهمیت است. مدیریت بهتر شهری و ارائه خدمات بهینه به شهروندان عزیز در گرو نیازسنجی مناسب و احصاء واقعی نیازهای شهری خواهد بود.

اکبر امجدی با اشاره به اینکه در عصر حاضر فعالیت مدیریت شهری به ویژه در شهرداری‌ها باید دارای رویکرد فرهنگی و اجتماعی باشد بر بسترسازی مناسب و پیشبرد بهتر امور با مشارکت و همیاری شهروندان عزیز تاکید کرد.

وی حیاتی‌ترین بخش مدیریتی شهری را فضای سبز عنوان کرد و تاثیرات فیزیکی و طبیعی این فضاها در سیستم شهری و بازدهی‌های مختلف اکولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی آنها در ساختار جوامع را انکار ناپذیر دانست.

امجدی همچنین هنر شهری را یکی از ضرورت‌های مدیریت شایسته شهرها عنوان کرد که هویت تاریخی شهر را می‌تواند به نحو مطلوب نمایان و معرفی کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در ادامه به برخی از فعالیت‌های مهم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در توسعه کمی و کیفی فضاهای سبز شهری، اقدامات انجام یافته در بحث مدیریت منابع آبی، تهیه اطلس خاک تبریز و لزوم تغییر الگوی کشت و نیز ارتباط سازنده با هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های هنری و خلق آثار فاخر در سطح شهر پرداخت و برنامه‌های مورد نظر سازمان متبوع خود برای سال ۱۴۰۲ و بودجه پیش بینی شده برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها را بطور مبسوط بیان کرد.

کارگاه یکروزه مدیریت شهری با رویکرد فضای سبز با حضور جمعی از دانشجویان رشته برنامه‌ریزی شهری دانشگاه تبریز و به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برگزار شد و طی آن ابعاد مختلف مدیریت شایسته شهری با شاخصه مهم فضای سبز و زیباسازی شهری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: