https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :1825
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این‌که میزان تزریق واکسن در استان طی روزهای اخیر به بیش از ۱۰۰ هزار دز رسیده است، گفت: هدف‌گذاری ما این بود که تا پایان شهریورماه، ۶۰ درصد جمعیت هدف استان را واکسینه کنیم که با روند فعلی و کار جهادی طی دو هفته آینده این میزان به ۷۵ درصد می‌رسد.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی ، دکتر محمدحسین صومی در چهلمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان را ۱۸۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: حداکثر تعداد بستری روزانه در استان به ازای هر یک میلیون نفر، ۹۷ نفر بوده است که جزو کمترین آمار در میان استان‌های کشور است.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۳۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و بیش از ۴۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند که بالاترین درصد در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان ترزیق واکسن در شهرهایی مانند ورزقان، کلیبر، هوراند، اهر و هشترود به بالای ۶۰ درصد رسیده، اما در شهرهای مرند، تبریز، هریس، ملکان و بناب باید سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.

صومی با تاکید بر این‌که به برخی حاشیه‌ها و سیاه‌نمایی‌ها توجه نمی‌کنیم، از همه دستگاه‌های مسئول خواست تا برای تحقق هدف‌گذاری انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی تبریز همکاری کنند.

وی هم‌چنین از ایجاد دو مرکز جدید شبانه‌روزی واکسیناسیون در تبریز خبر داد و گفت: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان محدودیت سنی برای تزریق واکسن نداریم.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: