https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5013
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: زنان با توجه به جایگاه مادری و تربیتی خود باید در پیام رسانی واقعه غدیر نقش آفرینی کنند. به گزارش افق آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش بانوان غدیری تبریز، اظهار کرد: واقعه غدیر یکی از مهمترین و تایثرگذارترین […]

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: زنان با توجه به جایگاه مادری و تربیتی خود باید در پیام رسانی واقعه غدیر نقش آفرینی کنند.

به گزارش افق آذربایجان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش بانوان غدیری تبریز، اظهار کرد: واقعه غدیر یکی از مهمترین و تایثرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام است که باید به نحو شایسته و مقتضی درباره آن تبیین شود و در این میان نقش زنان بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی به بروز و ظهور استعدادهای زنان بعد از رسالت پیامبر(ص) و دوران ولایت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد و سوابق تاریخی متقن بیشترین و متنوع‌ترین حضور زنان در صحنه های اجتماعی در عصر ولایت بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: با آغاز رسالت پیامبر اکرم(ص) کسب علم و دانش و نیز حضور بانوان در جامعه اسلامی از انحصار مردان خارج شد و زنان توانستند با قدرت و همت خود وارد عرصه‌های علمی شده و حتی از مردان هم پیش گرفتند که امروز شاهد و ناظر این اتفاقات در ایران خودمان هستیم.

وی با اشاره به نقش بی مانند زنان در پیام رسانی واقعه غدیر برای روشن شدن اذهان عمومی و خانواده ها، یادآور شد: زنان بسیاری با شناخت جایگاه ولایت پیام و اندیشه غدیر را منتقل کردند که در میان آن‌ها نقش حضرت زهرا بی بدیل بود و زنان امروز نیز باید مرام و شیوه زندگی آن حضرت را دنبال کنند.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) تا پای جان از هر فرصتی برای معرفی ولایت امام علی(ع) استفاده کرد و در نهایت شهید راه ولایت شد.

وی از زنان ولائی و غدیری درخواست کرد در برهه کنونی برای شناساندن جایگاه ولایت حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: