https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :2552
۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

با نزدیک شدن فصل سرما نگرانی از به خطر افتادن زندگی تعدادی از شهروندان کارتن خواب و بی‌خانمان ذهن شهروندان و مدیران شهری مسئولیت پذیر را به خود مشغول می کند. طی سال های اخیر دغدغه اصلی شهرداری تبریز در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و متکدیان بوده است. به گزارش افق […]

با نزدیک شدن فصل سرما نگرانی از به خطر افتادن زندگی تعدادی از شهروندان کارتن خواب و بی‌خانمان ذهن شهروندان و مدیران شهری مسئولیت پذیر را به خود مشغول می کند. طی سال های اخیر دغدغه اصلی شهرداری تبریز در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و متکدیان بوده است.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، در خصوص ساماندهی افراد بی‌خانمان ارگان هایی چون سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها و سازمان های مردم نهاد وظیفه اصلی را برعهده دارند. شهرداری تبریز در راستای حمایت از این افراد، تامین بخشی از جیره غذایی مراکز نگهداری کارتن‌خواب ها و پرداخت کمک هزینه نقدی به این مراکز را سالانه انجام می دهد.

سهیلا صفری، معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در خصوص وضعیت ساماندهی افراد بی پناه در تبریز گفت: در حال حاضر دو مرکز ویژه آقایان به نام سرپناه ندای آرامش و سرپناه شبانه رهایی و یک مرکز ویژه بانوان (شیلتر و گرمخانه) متعلق به موسسات غیر دولتی در شهر تبریز فعالیت دارند.
وی افزود: سرپناه مردانه ندای آرامش که قبلا در منطقه آخماقیه دایر بود، به‌دلیل مسائل و مشکلات بهداشتی و ایمنی ساختمان با همت شهردار تبریز طی یک ماه آینده به مکان جدیدی که پیش‌بینی شده و در حال تجهیز است، منتقل می شود.
صفری در خصوص ظرفیت گرمخانه جدید افزود: این مرکز ظرفیت پذیرش ۷۰ نفر در بخش گرمخانه و ۷۰ نفر در بخش شیلتر را خواهد داشت.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: