https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :3736
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

رییس پلیس راه های آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بارش برف، کولاک و یخبندان در حال حاضر ضریب ایمنی جاده های ارتباطی این استان به حداقل ممکن رسیده است. به گزارش افق آذربایجان، سرهنگ رضا کریمی نژاد از باز بودن تمامی جاده های استان خبر داد و در عین حال، افزود: اما با این وجود […]

رییس پلیس راه های آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بارش برف، کولاک و یخبندان در حال حاضر ضریب ایمنی جاده های ارتباطی این استان به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش افق آذربایجان، سرهنگ رضا کریمی نژاد از باز بودن تمامی جاده های استان خبر داد و در عین حال، افزود: اما با این وجود تمامی جاده های استان به دلیل بارش های ۲ روز اخیر که همچنان نیز در تعدادی از محورها تداوم دارد، سفیدپوش شده و با کاهش دما و برودت هوا، یخ زدگی در ساعات آینده بسیار محتمل خواهد بود.

وی شدت بارش ها و لغزندگی جاده ها در محورهای ارتباطی شهرستان های اهر، ورزقان و هریس را بیش از سایر نقاط آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما در ساعات آینده به خصوص در ساعات شب، یخ زدگی جاده ها حتمی است و در این شرایط خطرات ناشی از رانندگی بیشتر خواهد شد که لازم است مردم از مسافرت های غیرضروری به شدت اجتناب کنند.

کریمی نژاد با اشاره به اینکه بارش برف و برودت هوا در کل آذربایجان شرقی تا پایان هفته جاری تداوم دارد، یادآور شد: در این شرایط جوی، رانندگان باید ضمن اطمینان از ایمنی خودرو و رفع نقص های فنی، با لباس های گرم، باک پر بنزین، غذای مناسب و مکفی، رعایت سرعت مطمئنه و نیز رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و نیز عمل به توصیه های ماموران پلیس راه اقدام به سفر در جاده های استان کنند.

به گزارش افق، اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز با صدور هشدار نارنجی مبنی بر احتمال خسارت زیاد به دلیل نفوذ توده هوای سرد به استان، اعلام کرده است: این توده هوایی از فردا ۲۰ تا ۲۴ دی ماه جاری بر آسمان آذربایجان شرقی حاکم خواهد شد و دمای هوا بین ۷ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

یخبندان و لغزندگی جاده ها ناشی از برودت هوا، افزایش مصرف انرژی و احتمال خسارت به بخش کشاورزی از جمله آسیب های نفوذ توده هوای سرد به آذربایجان شرقی اعلام شده است.

هم اکنون دمای

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: