https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5580
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

دبیر شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه سال جاری بانک های عامل استان ۲۹ هزار و ۳۴۰ فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده اند. به گزارش افق آذربایجان، عادل غلامی میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های استان در قالب فرزندآوری در مدت یاد شده را ۱۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد […]

دبیر شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه سال جاری بانک های عامل استان ۲۹ هزار و ۳۴۰ فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده اند.

به گزارش افق آذربایجان، عادل غلامی میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های استان در قالب فرزندآوری در مدت یاد شده را ۱۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: فرایند پرداخت این تسهیلات تقریبا به روز است و صف انتظار آنچنانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

غلامی افزود: وام مذکور برای فرزندانی است که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند و متقاضیان حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند می‌توانند درخواست دریافت وام فرزندآوری را ثبت کنند.

پرداخت ۳۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج در آذربایجان شرقی

وی همچنین گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۴ هزار پرونده تسهیلات ازدواج در بانک های دولتی و خصوصی استان تشکیل شده و تا کنون ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۹ هزار متقاضی معادل ۷۰ درصد تقاضاها پرداخت شده است .

غلامی خاطرنشان کرد: مطابق با قانون بودجه امسال، مبلغ وام ازدواج که به پرداخت آن در ماده ۶۸ قانون جوانی جمعیت نیز تاکید شده است، در سال جاری برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و برای سایرین یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رقم تسهیلات ازدواج فرزندان ایثارگران ۲ برابر مبالغ یاد شده است.

غلامی با اشاره به اینکه این تسهیلات به هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول فروردین سال ۱۳۹۸ است تعلق می‌گیرد و دوره بازپرداخت آن ۱۰ ساله است، اضافه کرد: نرخ کارمزد تسهیلات ازدواج چهار درصد و مدت بازپرداخت اقساط آن ۱۲۰ ماهه و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی اعلام کرد: در هشت ماهه امسال بانک های دولتی استان در مجموع ۷۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب های مختلف پرداخت کرده اند.

به گزارش افق، مطابق دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، پس از اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات مزبور و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها به منظور تامین رکن ضامن بانک‌ها موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: