https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5117
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر نقش مدارس در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: مدارس باید مرکز ثقل انتقال این فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی باشند. به گزارش افق آذربایجان، سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی کمیته های دانش آموزی و فرهنگیان کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان […]

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر نقش مدارس در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: مدارس باید مرکز ثقل انتقال این فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی باشند.

به گزارش افق آذربایجان، سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی کمیته های دانش آموزی و فرهنگیان کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، افزود: مدارس به دلیل گستردگی می توانند انتقال‌ دهنده فرهنگ ایثار و شهادت و معرف جایگاه شهادت در اسلام، انقلاب و کشور باشند که غفلت از آن می تواند خسارات مادی و معنوی را متوجه کشور کند.

وی بر اهمیت ترویج روحیه ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: برگزاری و اجرای کنگره ای در سطح ملی ظرافت خاصی می طلبد و باید اقدامات اساسی و قابل ارایه برای افکار عمومی و به خصوص دانش آموزان در این رویداد مهم کشوری صورت بگیرد.

عباسقلی زاده ادامه داد: باید با طراحی دوره های مختلف و جذاب در جهت معرفی آثار و سبک زندگی شهدا اقدام کنیم تا راه شهدا در کشور اسلامی همچنان تداوم یابد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان توانمند، سنگرداران اصلی فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستند و آنان می‌توانند ضمن تدریس مباحث مختلف، در جهت معرفی فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند، بر لزوم اجرای انواع طرح های ابتکاری و جذاب در بین دانش آموزان و مدارس تاکید کرد.

عباسقلی زاده سبک زندگی شهدا را شیوه ای کامل و خداپسندانه برای همه برشمرد و یادآور شد: می توانیم با معرفی الگوهای عملی به دانش آموزان مسیر متعالی را پیش روی آنها قرار دهیم.

وی بر لزوم ارایه و انتشار طرح های پژوهشی برای تجمیع انواع الگوهای متعالی ایرانی – اسلامی در جامعه از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد.

عباسقلی زاده گفت: طبق بیان رهبری آذربایجان سر ایران است و ما اگر در این بیان گوهربار اندیشه کنیم، می بینیم که چشم بینا و ذهن بیدار و زبان گویا در سر قرار دارد و باید همتراز با این نگاه رهبری گام های استوار و تاثیرگذار برداریم.

سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه اهمیت برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمام توان دستگاه تعلیم و تربیت استان در راستای تحقق آرمان‌های شهدا به کار گرفته می شود.

حجت الاسلام علی پوررادی با اشاره به اهمیت وجود برنامه های عملی تربیتی برای نوجوانان و جوانان، افزود: طرح ها و برنامه های فرهنگی کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان بسیار پرمحتوا و اثرگذار هستند و امید است تا به یمن این کنگره، گام های موثری در راستای تربیت جوانان و نوجوانان ولایی برداشته باشیم.

وی ادامه داد: اقداماتی از قیبل اردوهای راهیان نور از اساسی ترین و تاثیرگذارترین برنامه های تربیتی است که تداوم دارد و طرح یاوران ولایت نیز نقش بسزایی در در الگوپذیری نوجوانان دارد، چرا که تاثیرپذیری نوجوانان از همنوعان و همسالان خود به مراتب بیشتر است.

وی با بیان اینکه کمیته های دانش آموزی و فرهنگیان کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان در مسیر مصوبات این کنگره فعالانه پیش می روند، گفت:
کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی آبان ماه سال ۱۴۰۲ با مشارکت تمامی رده های لشکری و کشوری با هدف آشنایی و تبیین اهداف و آرمان های شهدای دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده برگزار می شود.
آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس تعداد ۹ هزار و ۸۶۸ نفر شهید ، ۲۴ هزار و ۷۹۲ جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: