https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :1798
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

امام جمعه تبریز از فرآیند انتخاب استاندار برای آذربایجان شرقی و طرح نام های کوچک برای مسئولیت های اجرایی به شدت انتقاد کرد و گفت: هرکس یک رزومه دستش گرفته و خود را استاندار معرفی می کند.

به گزارش افق آذربایجان ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز شنبه، ۲۰ شهریور ماه در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله مدنی، متذکر شد: چرا تبریز به این مقدار کوچک در نظر گرفته شده است؟ وزیر محترم کشور، استاندار، فرماندار، بخشدار و مسئولان استانی توجه داشته باشند که اگر بنا است که تغییراتی ایجاد شود باید در شأن تبریز و آذربایجان شرقی باشد.

وی با بیان اینکه اینجا شهر ستارخان و باقرخان و شهیدان باکری، جعفری، طباطبایی و امینی است، ادامه داد: خطبه‌ی غرار شهید مدنی مهربانانه، دل سوزانه و با صلابت بود که یکی از وظایف مهم امام جمعه، مطالبه‌گری است؛ مطالبه‌گری با اخلاق، انصاف و رفتار حکیمانه یکی از مصادیق شاخص این رفتار نقوی است.

وی اظهار کرد: صحبت کردن در خصوص شهید مدنی بسیار دشوار است و به قول رهبر معظم انقلاب، شهید مدنی جزو آن چهره‌های نورانی است که نظیر آن کمتر پیدا می‌شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: افرادی که با شهید مدنی مأنوس بودند، بهتر می‌دانند که مهربانی و دلسوزی ایشان چه قدر تاثیرگذار بود که حتی نسبت به همسایه و طبقه‌ی پایین جامعه بسیار حساس بود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری ایشان در استان‌های دیگر افزود: آیت الله مدنی نه تنها در تبریز و آذربایجان بلکه در کل کشور به نیکی، مهربانی و دلسوزی یاد می‌شود و مردم، فداکاری ایشان را به ویژه در دوران پیروزی انقلاب فراموش نمی‌کنند.

آل هاشم با بیان اینکه مردم فارس به ویژه شهرستان ممسنی یاد و خاطره او را در موضوعات مربوط به تبعید و دوری از وطن زنده نگه می‌دارند، گفت: مردم لرستان و شهر خرم آباد یاد و خاطره‌ی شهید مدنی را فراموش نمی‌کنند لذا تبریز باید افتخار کند و به دلیل بخشیدن دو  شهید محراب به انقلاب اسلامی، آیت الله علامه طباطبایی و آیت الله مدنی باید سر خود را بالا بگیرد.

وی گفت: این دو شهید محراب موجب سربلندی آذربایجان هستند که مسئولین عزیز و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید به شأن و مقام اذربایجان عنایت بیشتری داشته باشند چرا که تبریز شهر شهید قاضی طباطبایی، شهید مدنی، خانه‌ی بستر عاشورا و سرزمین انسان‌های قهرمان است.

وی بااشاره به تاثیرگذاری رفتار شهید مدنی در نجف اشرف بیان کرد: رفتار ایشان در حرم مطهر امام علی (ع) به قدری اثرگذار بود که نه تنها در اینجا بلکه در نجف اشرف و بارها رفتار، زیارت و نماز ایشان مورد توجه قرارگرفته است.

وی در تشریح سخنرانی شهید مدنی در قم افزود: طی جلسه‌ای که ائمه جمعه سراسر کشور و نماینگان ولی فقیه در قم داشتند، سخنرانی ایشان چنان مورد توجه قرارگرفت که همه گریستند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: خدمات صادقانه‌ی شهید مدنی که در بحران‌های مختلف و طی زمان‌ها متحمل شدند،  رهبری، همدلی و انسجام کشور را افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: باید در شهرداری المان لایق شأن شهید مدنی در محل شهادت ایشان نصب شود چراکه کوچکترین وظیفه‌ی ما است لذا شورای شهر با جدیت باید ان مسئله را دنبال کند.

وی اهمیت دادن به ارزش‌های انقلابی، ولایتمداری و تسلیم بودن ایشان در مقابل امام (ره) را از جمله ویژگی های آن شهید برشمرد و باتاکید به اهمیت دادن شهید مدنی به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: شهید آیت الله مدنی در بحث اقتصاد مقاومتی در جامعه ما مطرح است که ایشان به استقلال اقتصادی توجه ویژه‌ای داشتند و مصرف بیش از حد را موجب آسیب به اقتصاد عنوان می‌کردند.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: