https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :2428
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: اقدامات پیشگیرانه نهادهای خدمات‌رسان تبریز همچون مجموعه شهرداری، هلال احمر و اورژانس در ارائه آموزش‌های شهروندی عملکرد مطلوبی است اما این عملکردها باید در قالب طرح ملی انجام گیرد. به گزارش افق آذربایجان، ، محمدباقر هنربر پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی […]

مانور ورماخ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: اقدامات پیشگیرانه نهادهای خدمات‌رسان تبریز همچون مجموعه شهرداری، هلال احمر و اورژانس در ارائه آموزش‌های شهروندی عملکرد مطلوبی است اما این عملکردها باید در قالب طرح ملی انجام گیرد.

به گزارش افق آذربایجان، ، محمدباقر هنربر پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان تبریز و مانور تمرینی در پارک عباس‌میرزا اظهار کرد: در حوزه پیشیگری از بحران ۵۶ مخاطره در سطح کشور پیش‌بینی شده و این رقم در استان آذربایجان‌شرقی ۱۵ است.

وی افزود: زلزله به عنوان مخاطره اصلی استان آذربایجان‌شرقی هر چند غیرقابل پیش‌بینی است، ولی با مقاوم‌سازی بناها و ارتقای تاب‌آوری شهری و موضوع فرهنگ‌سازی در این حوزه می‌توان خسارت‌های جانی و مالی آن را کاهش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اولویت مدیریت بحران حفظ جان تک تک شهروندان است. برگزاری مانور و تمرین آمادگی از علل اصلی کاهش تلفات در زلزله ها است که در سال های اخیر با فرهنگ سازی و مقاوم سازی باعث کاهش تلفات جانی در استان شده ایم.

وی اضافه کرد: پارک عباس میرزا مکان اضطراری در بحران های پیش روی تبریز است و شهرداری تبریز با همراهی دیگر نهادهای ذی‌ربط در توسعه زیرساخت‌های آن خوب عمل کرده است.

هنربر خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های ذی‌ربط بحران در بحث پیشگیری برنامه دقیق و مدون داشته باشند.
به گفته هنربر دومین مخاطره شهر تبریز علاوه بر بحث زلزله، سیل است که با حرکتی منسجم می‌توان به این مخاطرات فائق آمد

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: