https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5547
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هفتمین نشست خبری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان بر لزوم بسیج همگانی جهت شرکت حداکثری در پویش ملی غربالگری فشار خون ودیابت تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه همواره در کنار دانشگاه علوم پزشکی تبریز بودند و انتظار داریم در این پویش نیز در کنار ما باشید. […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هفتمین نشست خبری در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان بر لزوم بسیج همگانی جهت شرکت حداکثری در پویش ملی غربالگری فشار خون ودیابت تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه همواره در کنار دانشگاه علوم پزشکی تبریز بودند و انتظار داریم در این پویش نیز در کنار ما باشید.
به گزارش افق آذربایجان، دکتر بهمن نقی پور در این نشست گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل اصحاب محترم رسانه بتوانیم گام های مثبتی در جهت حل مشکلات مردم برداریم.
وی افزود: شما اهالی رسانه همچنان که همواره در کنار سیستم سلامت در جهت حل مشکلات مردم و گذر از مسائل این حوزه حضور فعال وتاثیرگذار داشته اید، انتظار می رود در پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت نیز همراه ما بوده و کمک کنید تا مردم با مراجعه به مراکز درمانی محل خود در این طرح شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه بهداشت در کشور ما از سالیان دور در راستای انجام مراقبت های پیشگیرانه بهداشتی وسلامتی مردم عزیز یکی از افتخارات حوزه سلامت است، خاطر نشان ساخت: با توجه به اذعان همگان بر اصل اساسی پیشگیری و درجهت سیاست های کلی وزارت بهداشت طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در استان همزمان با کشور اجرائی شده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: اصحاب رسانه همچنان که در گذشته در بحران کووید به یاری مردم و حوزه سلامت شتافته و در کنترل بحران کرونا وکاهش میزان مرگ و میر آن کمک شایسته ای کردند، امروز نیز دست سیستم سلامت را در انجام موفق پویش ملی بفشارند.
دکتر بهمن نقی پور با تشریح اینکه بیماریهای قلبی عروقی نخستین علت مرگ ومیر در کشور است و دیابت به تنهایی رتبه پنجم علت مرگ های کشور را دارا است، افزود: اگر به یاری خدای بزرگ وتلاش کلیه دست اندرکاران امر و شما سفیران سلامت موفق به انجام کامل غربالگری دیابت وفشار خون در کشور شویم نزدیک به ۵۰ درصد از سکته های مغزی کاسته می شود و این کاری جهادی در حوزه سلامت است.
و ی با اشاره به فاصله گیری مردم خصوصا ساکنین شهرها از مراکز بهداشتی و تمایل به مراجعه به متخصصین وفوق تخصصین گفت: از آنجایی که پیشگیری مقدم بر درمان است، بدون شک عملیاتی شدن این پویش آشتی مردم شهرنشین با مراکز بهداشتی دا در پی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا این لحظه ۱۵درصد افراد مراجعه کننده به این پویش از بیماری فشار خون خود اطلاع نداشتند و ۷درصد نیز ازبیماری دیابت خود بی اطلاع بودند.
دکتر نقی پور گفت: در این پویش هدف این است که بیش از ۷۰درصد افراد بالای ۱۸ سال کشور وتمام بانوان باردار در همه سنین غربالگری شوند و دراستان ما حدود۸۵۰ هزار نفر غربالگری شده اند.
وی در خصوص اهمیت انجام این طرح گفت: شناسایی تنها یک مورد بیمار دیابتیک و درمان آن و پیشگیری از عوارض آن بسیار ارزشمند است و تاکنون در استان ما حدود ۵۷هزار نفر فقط بیمار دیابتی تشخیص داده شده است.
وی همچنین گفت: کلیه بیماران تشخیصی در این طرح به مراکز درمانی و متخصصین امر ارجاع شده و به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: