https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5345
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: تکمیل بیمارستان هزار تختخوابی تبریز نخستین طرح اولویت دار استان است و تلاش می شود بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از مولدسازی به این طرح اختصاص یابد. به گزارش افق آذربایجان، «واقف بهروزی» روز پنجشنبه در نشست مولدسازی دارایی های دولت در دانشگاه تبریز […]

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: تکمیل بیمارستان هزار تختخوابی تبریز نخستین طرح اولویت دار استان است و تلاش می شود بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از مولدسازی به این طرح اختصاص یابد.

به گزارش افق آذربایجان، «واقف بهروزی» روز پنجشنبه در نشست مولدسازی دارایی های دولت در دانشگاه تبریز اظهار کرد: تکمیل بیمارستان هزار تختخوابی در هیات عالی مولدسازی مورد تصویب قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت نگاه فرابخشی مدیران دولتی در مولدسازی دارایی‌های دولت، اظهار کرد: هدف اصلی دولت خدمت به مردم است و نگاه‌ها به مصوبه مولدسازی، باید فرابخشی و جدی توام با مسوولیت پذیری باشد زیرا که در توسعه و تکمیل پروژه‌ها راهگشا است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: منابع حاصل از مولدسازی اموال به طور مستقیم به تکمیل طرح های استانی راهبردی استان اختصاص می یابد.

بهروزی، با بیان اینکه دانشگاه تبریز نیز می‌تواند از منافع مولدسازی بسیار بهره‌مند شود، ادامه داد: ظرفیت‌هایی که از بابت مولدسازی، ایجاد می‌شود، می‌تواند به طور مستقیم برای توسعه طرح های دانشگاه تبریز مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: منابع دولتی محدود است و امکان تکمیل این میزان طرح های نیمه تمام دولتی با محدودیت فعلی منابع دور از انتظار است بر این اساس دانشگاه تبریز نیز می‌تواند از ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق مولدسازی به بهترین نحو ممکن بهره‌مند شود.

بهروزی، نگاه فرابخشی را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و افزود: اولویت اصلی، تکمیل طرح های مهم و راهبردی استانی است که باید نهایی شده و در اختیار مردم قرار گیرد بر این اساس مدیری موفق خواهد بود که طرح های نیمه تمام خود را با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع مختلف به ویژه مولدسازی، تکمیل و به سرانجام برساند.

ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی در تبریز در سال ۱۳۹۴ از سوی وزارت بهداشت و درمان مصوب شد و این مرکز درمانی از بین ۱۱ بیمارستان یک‌هزار تختخوابی که قرار بود در کشور ساخته شود، تنها بیمارستانی است که قرارداد ساخت آن با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است.

طراحی این بیمارستان برای یک هزار و ۲۰۰ تختخواب انجام و اعتبار ساخت این بیمارستان از محل قانون بودجه تعیین شده است و با اینکه یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دولت قبل غیر از اعتبارات مصوب برای سال های، ۹۹ و ۹۷،۹۸ برای آن در نظر گرفته شده بود، اما این تخصیص محقق نشد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با زیر بنای حدود ۱۴۰ هزار متر مربع در جنوب کلانشهر تبریز و نرسیده به روستای شادآباد در حال ساخت است.

پیشرفت فیزیکی بیمارستان هزار تختخوابی تبریز در برهه کنونی حدود ۲۶ درصد است.

بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز نخستین بیمارستان با فناوری‌های جدید و به گونه ای طراحی شده است که در آن به مصدومان حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، رادیو دارویی، هسته ای و هر آنچه که به عنوان حوادث پرتویی و انفجاری است، خدمات ارایه خواهد شد.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: