https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :744
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید فضایی در شهر ایجاد کنیم که کودکان ما بتوانند با پیاده‌روی در راه مدرسه، تعامل سازنده‌ای با شهر داشته باشند.

به گزارش افق آذربایجان ، سعید نیکوخصلت در جلسه شورای اجرائی شهر دوستدا کودک اظهار کرد: شهر دوستدار کودک، موضوعی بین‌بخشی است که همین بین‌بخشی بودن آن و ورود دستگاه‌های مختلف و سازمان‌ها مردم‌نهاد، آن را تأثیرگذار کرده است.

او با اشاره به سیاست‌های اجرای پارک کودک افزود: سیاست‌های عملکردی ما در افزایش پارک‌ها، افزایش و تسهیل دسترسی شهروندان به فضای سبز و پارک‌ها بود و در کنار آن حساسیت ویژه‌ای روی مبلمان و فضای بازی مدرن داشتیم.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: باید معایب و مزایای دو پارک کودک افتتاح شده را بررسی و آسیب‌شناسی لازم صورت گیرد تا الگوی دیگر مناطق در احداث پارک‌های کودک باشد.

او اضافه کرد: در کنار این موضوع باید به بحث کرونا و بهداشت آن و  شرایط حضور کودکان در این ایام کرونایی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نیکوخصلت با اشاره به اهمیت توجه به استانداردسازی پارک‌ها بیان داشت: مسائل ایمنی پارک‌های کودک باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن با اداره استاندارد نیز تعاملی سازنده داشته باشیم و خواسته‌های خود را به آنها دیکته کنیم.

او خاطرنشان کرد: افزایش فعالیت جسمانی کودکان در پارک‌ها مورد دیگری است که باید مورد توجه قرار گرفته و کودکان در این حوزه نیز با چالش جدی مواجه باشند.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: