https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :4931
۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه بیان کرد: گام های توسعه این شهرستان بر اساس آمار و ارقام و به برکت تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف از جمله ورزش پیموده شده و قابل لمس است. به گزارش افق آذربایجان، «داود اسدیان» روز سه‌شنبه در شورای عالی ورزش شهرستان که با حضور مدیرکل ورزش […]

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه بیان کرد: گام های توسعه این شهرستان بر اساس آمار و ارقام و به برکت تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف از جمله ورزش پیموده شده و قابل لمس است.

به گزارش افق آذربایجان، «داود اسدیان» روز سه‌شنبه در شورای عالی ورزش شهرستان که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، افزود: حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، ورزش، امور زیربنایی و مراکز آموزش عالی شهرستان در مسیر توسعه قرار دارد تا جایی که اکنون به جز پروژه در حال احداث آزاد راه مراغه – هشترود، ۱۹ طرح عمرانی حوزه راهداری در حال اجراست.

وی ورزش مراغه را یکی از حوزه‌های در حال تکاپو و پیشرفت عنوان کرد و افزود: با این وجود برخی از بخش‌های مربوطه از جمله حوزه جوانان باید متحول شود که یکی از شاخص‌های آن موضوع جوانی جمعیت است و بر همین اساس نیز مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در این جلسه حضور دارد.

وی موضوعاتی مثل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده را از ضرورت‌های کنونی جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: توجه به مسایل فرهنگی به ویژه در بخش ازدواج به‌هنگام جوانان ضروری است و ازدواج باید به مسئله اول جامعه تبدیل شود.

«اسدیان» بیان کرد: همان طور که در دهه ۷۰ شمسی، زمین و زمان دست در دست هم دادند تا شعار واهی «فرزند کمتر زندگی بهتر» را جا بیاندازند، اکنون باید از همه ظرفیت‌ها برای جوانی جمعیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه فقر اصلی عامل تجردگرایی و طلاق نیست، افزود: در بسیاری از موارد تجردگرایی در میان افراد متمول بیشتر است و در این زمینه به فرهنگ‌سازی نیار داریم.

فرماندار مراغه این را هم در حوزه توسعه فضاهای ورزشی شهرستان بیان کرد که در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان، تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری به عنوان پروژه نیمه‌تمام اولویت‌دار معرفی شد و به زودی شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری مراغه از ۲ مسیر در حال پیگیری است

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نیز از مطالبه و پیگیری فرماندار مراغه در زمینه تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری این شهرستان قدردانی کرد و افزود: تکمیل این طرح هم از طریق توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و هم از محل اعتبارات سفر استانی در حال پیگیری است.

Play

۰۰:۰۰
-۰۲:۳۶
Mute

Settings
PIP
Enter fullscreen
Download
«حبیب ستوده‌نژاد» همچنین از رتبه نخست ورزش و جوانان مراغه در بین شهرستان‌های برخوردار استان خبر داد و راجع به شاخص‌های ارزیابی گفت: ورزش قهرمانی، ورزش همگانی، ورزش روستایی، آموزش و پژوهش از جمله این شاخص‌هاست.

وی با بیان اینکه سامانه خوداظهاری برای ارزیابی شهرستان‌ها وجود دارد و کارگروه ارزیابی بر اساس مستندات این سامانه نسبت به ارزیابی اقدام می‌کند، افزود: در این راستا ۲۱ شهرستان آذربایجان‌شرقی در سه گروه برخوردار، کم‌برخوردار و نیمه‌برخوردار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اداره ورزش و جوانان مراغه بر اساس ارزیابی‌ها رتبه نخست گروه برخوردار را به خود اختصاص داده است.

تعداد ورزشکاران در دولت مردمی چهار هزار نفر افزایش یافته است

«مهدی وجدی»، رییس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز گفت: جامعه ورزش شهرستان در سال گذشته به همت هیئت‌های ورزشی، چهار هزار ورزشکار جدید سازماندهی کرد و تعداد ورزشکاران بیمه شده به حدود ۱۰ هزار نفر رسید.

وی افزود: ۲۳ میزبانی از رقابت‌های ورزشی در سطح استان و کشور و ۶ مسابقه چندجانبه نیز موجب شد تا مقام‌های قرهمانی متعدد برای ورزشکاران این شهرستان کسب شود.

وی ادامه داد: سرانه ورزشی شهرستان در بخش فضای سرپوشیده ۳۹ صدم مترمربع است که امیدواریم با بهره‌برداری از ورزشگاه پنج‌هزار نفری، این میزان در دولت مردمی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۸۶ باشگاه بانوان و آقایان در شهرستان وجود دارد، بیان کرد: بر اساس استانداردها، حدود پنج درصد از جمیعت ۲۶۲ هزار نفری این شهرستان باید جزء ورزشکاران سازمان یافته باشند که اکنون حدود سه هزار نفر با این استاندارد فاصله وجود دارد.

جامعه با تاخیر در بینش نسبت به ازدواج مواجه است

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه به مقوله ازدواج جوانان پرداخت و بیان کرد: جامعه با تاخیر در رفتار و بینش نسبت به ازدواج مواجه است و به مهندسی معکوس نیاز داریم تا به تغییر بینش برسیم.

«زهرا کوهی» افزود: انواع فرهنگ‌های غلط به عنوان بدعت روی بحث جوانی جمعیت سنگینی می‌کند و فرهنگ‌سازی بسیار حائز اهمیت است.

وی به قانون جوانی جمعیت نیز اشاره و بیان کرد: در سطح جامعه اشرافیت اندکی نسبت به این قانون وجود دارد و حتی اطلاعات مسئولان امر نیز در این زمینه سطحی است.

حاشیه‌نشینان مراغه از فضای ورزشی مطلوب برخوردار نیستند

رییس شورای اسلامی شهر مراغه نیز بیان کرد: حدود ۸۰ هزار نفر در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند و از زیرساخت‌های ورزشی مطلوب برخوردار نیستند.

«رضا عسکری» افزود: مجموعه مدیریت شهری برای همکاری در توسعه فضاهای ورزشی آمادگی دارد و اگر مسئولان دولتی در این زمینه وارد میدان شوند، زمنیه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها فراهم می‌شود.

وی به بحث ازدواج جوانان نیز اشاره و بیان کرد: خرید و فروش وام ازدواج فاجعه است و سختگیری بانک‌ها و مراحل پیچیده بانکی در پدیدار شدن این فاجعه بی‌تاثیر نیست؛ بر همین اساس مشوق‌های دولتی برای ازدواج منحرف می‌شود و تاثیر لازم را ندارد.

به گفته وی زمینه‌سازی برای ازدواج آسان تنها در حد قوانین باقی مانده و به مرحله اجرا گذاشته نشده است؛ ضمن اینکه برخی از قوانین نیز به اصلاح نیاز دارد.

به گزارش ایرنا در این جلسه برخی از فعالان حوزه ورزش و جوانان از جمله خیران ازدواج با اهدای لوح مورد قدردانی قرار گرفتند؛ مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جلسه‌ای با حضور روسای هیئت‌های ورزشی مراغه، پای صحبت آنان می‌نشیند.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: