https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5539
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

افق آذربایجان _باشگاه تراکتورسازی تبریز یکی از معتبرترین باشگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۹ به همت مدیران علاقمند و ورزش دوستی چون مهندس راستگار و حسین اردبیلی با امکانات اولیه تشکیل گردید و در سال ۱۳۵۴ به جام تخت جمشید (بالاترین سطح فوتبال کشور) صعود کرد و در سال ۱۳۵۷ توانست در جایگاه پنجم […]

افق آذربایجان _باشگاه تراکتورسازی تبریز یکی از معتبرترین باشگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۹ به همت مدیران علاقمند و ورزش دوستی چون مهندس راستگار و حسین اردبیلی با امکانات اولیه تشکیل گردید و در سال ۱۳۵۴ به جام تخت جمشید (بالاترین سطح فوتبال کشور) صعود کرد و در سال ۱۳۵۷ توانست در جایگاه پنجم بایستد.
امروزه بعد از گذشت سال‌ها تیم تراکتورسازی توانسته به عنوان یکی از قدرت های بلامنازع فوتبال باشگاهی و پرهوادارترین تیم جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ایران و آسیا به خود اختصاص دهد.
محرومیت تراکتور از حضور هوادارانش در بازی پیش رو با پیکان بهانه ای شد تا گپ و گفت کوتاهی باحسن آذرنیا سرمربی، مدیر عامل و بازیکن سابق این تیم داشته باشیم:

_ وضعیت تیم تراکتور را بعد از حضور خمز چطور می‌بینید؟
خمز بعد از سولدو توانست وضعیت تیم را به خوبی سر و سامان دهد و با توجه سابقه مربی گری اش در لالیگا تاثیر بسیار مثبتی داشته و دارد

_ولی برخی کارشناسان عدم جذب بازیکنان توانمند در برخی خطوط را یک نقطه ضعف بزرگ برای این مربی اسپانیایی می‌دانند!
شاید بتوان بر این نکته ایراد گرفت ولی یادمان نرود که ثبات مهمترین عامل موفقیت یک مجموعه می‌تواند باشد و نیاز امروز تراکتور ، ثبات و آرامش است!
بهرحال باید به این مربی حق داد که میخواهد از بازیکنان درخواستی خود در این تیم استفاده کند
_عملکرد خمز را در این مدت چگونه می‌بینید؟ باتوجه به تعداد ۳ بازی باقیمانده تا پایان نیم فصل که با تیم‌های پیکان، ملوان و صنعت می‌باشد در این راستا اگر انسجام و تمرکز خود را به این بازی‌ها معطوف کند تیم می‌تواند ۹ امتیاز باقیمانده را کسب کند. با توجه به زیرساخت‌های تراکتور به عنوان یک تیم حرفه‌ای می‌توان تیم را در صدر جدول دید
_تفاوت سولدو و خمز؟
در مقایسه با سولدو سرمربی تیم سابق، وجود خمز برای تیم مثبت و موثر می‌باشد و کار خمز تاثیر بیشتری روی تیم داشته و این تاثیرات مثبت، در سال گذشته نماد عینی داشت ولی همانگونه که اشاره کردید ناهماهنگی‌ وعدم اتفاق نظر در جدب یاران جدید نیازمند تمرکز بیشتر خمز دراین راستا بود که متأسفانه رخ نداد! ولی در مجموع عملکرد خمز بسیار بهتر از سولدو بوده هر چند اعتقاد دارم در آخر فصل کمی با مشکل روبرو خواهد شد!

_پس معتقدید که حمایت از خمز و ابقای او به سود تراکتور می‌تواند باشد؟
دو یا سه هفته پیش در جلسه‌ای که در حمایت از خمز برگزار شد عرض کردم‌ که حمایت از خمز حمایت از روح و قانون فوتبال است، ابقاء خمر می‌تواند با توجه به آگاهی که از شرایط عمومی جامعه، فرهنگ مردم ، مسائل ریز و درشت پیدا کرده بهترین تصمیم باشد!
بی شک اگر حمایت خوبی از او شود می تواند تیمی در شان و منزلت آذربایجان و کسب مقامی شایسته در لیگ برتر به دنبال داشته باشد

_ با باشگاه همکاری دارید ؟
هیچ پست و مقامی در باشگاه ندارم ولی همیشه به عنوان یک هوادار عاشق و متعصب در کنار و خدمت تیم هستم و هرگاه نیاز شود نه نگفته و باز هم نخواهم گفت! ما با این تیم زندگی می‌کنیم!

_عملکرد مالک باشگاه را چگونه می‌بینید؟
امکان دارد که هر انسانی صددرصد مورد تایید نباشد ولی خدمات ارائه شده از جانب جناب زنوزی را نمی‌توان نادیده گرفت
شما وضعیت فعلی باشگاه را با چند سال پیش مقایسه کنید متوجه می‌شوید که چه خدمات ارزشمندی صورت گرفته است. هواپیمای اختصاصی، هتل اختصاصی، زمین چمن اختصاصی و… تنها گوشه ای از امکاناتی ست که مالک باشگاه فراهم کرده است. بی انصافی ست اگر فراموش کنیم که زمانی تیم برای تهیه بلیط هواپیما دچار مشکل بود! پس وظیفه من هوادار حمایت از مالک و مدیران باشگاه است.

_ چه نمره ای به زنوزی می‌دهید؟
بدون تردید ۲۰! هزینه کرد مبلغی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد برای تیم کار هر کسی نیست و دیگر نمی‌شود مثل زمان شفق تیم را به ده میلیارد جمع و جور کرد!
آیا شما شخص دیگری میشناسید که اینگونه عاشقانه ۳۷۰ میلیارد تومان برای تراکتور خرج کند ؟ پس باید قدردان زحمات این مرد بزرگ باشیم
_اخیراً مالک باشگاه تراکتور از انصرافش در ساخت پروژه آتاسنتر خبر داد، چه صحبتی در این خصوص دارید؟!
از حدود ۶ سال پیش زمانی که در تیم گسترش فولاد بودم بحث آتا سنتر مطرح بود و اهداف و ماکتی که از این ابرپروژه ساخته شده بود نشان از عظمت کار داشت و قرار بود چهره تبریز با ساخت و تکمیل آتاسنتر و اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر دگرگون شود که متأسفانه شنیدم به دلیل اختلاف با شهرداری قرار شده است تا کیش یا مشهد میزبان این امکانات فوق العاده شوند که جای تأسف بسیار دارد!
امیدوارم مدیران و مسئولان شهر و استان با حمایت از سرمایه‌گذارانی که دلشان برای تبریز میتپد، بستری فراهم کنند تا تبریز دوباره جایگاه شایسته گذشته اش را باز یابد!

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: