https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :1382
۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه روند بیماری کرونا در آذربایجان شرقی رو به افزایش است و اگر این روند ادامه یابد وضعیت نگران کننده است.

به گزارش افق آذربایجان ، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در چهلمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا  با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون بازاریان و اصناف استان با مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا به خوبی همراهی کرده اند.

وی افزود: با توجه به عدم تعطیلی ادارات  در روزهای پنجشنبه، ساعت فعالیت آنها از ۷:۳۰ تا ۱۴ ظهر است.

پورمحمدی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز گروه های شغلی یک مجاز به فعالیت هستند و گروه های شغلی ۲ نیز با شرط رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی می توانند فعالیت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت بازارها و پاساژها با رعایت تمام دستوالعمل های بهداشتی در شهرهای قرمز، ادامه داد: گروه های شغلی سه و چهار در شهرهای قرمز همچنان تعطیل هستند.

وی با بیای اینکه سویه دلتای ویروس کرونا از شرق کشور وارد شده، گفت: با وجود اینکه پیک بیماری در استان های شرقی در حال کاهش است ولی این یک واقعیت تلخ است که روند ابتلا در استان های غرب و شمالغرب در حال افزایش است.

پورمحمدی اظهار داشت: متاسفانه روند بیماری در آذربایجان شرقی  رو به افزایش است و اگر این روند ادامه یابد وضعیت نگران کننده است.

وی همچنین با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان، گفت: با همکاری ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و شهرداری تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون به ۸ مرکز افزایش یافته که طی ۵ روز آینده ۴ مرکز دیگر نیز اضافه می شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۳۳ درصد جمعیت باای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند که از متوسط کشوری بیشتر است و تلاش می شود تا پایان شهریور ۶۰ درصد جمعیت استان واکسینه شوند.

پ
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: