https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :5663
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

شهردار منطقه۷ تبریز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳، تاسیس کلینیک شماره ۲ شهرداری تبریز در جنوب غرب تبریز با هدف جلوگیری از بعد مسافت و ایجاد ترافیک در بافت مرکزی شهر، پیش بینی شده است. به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، شهردار منطقه ۷ تبریز با حضور در برنامه تلویزیونی تبریزیم به افزایش […]

شهردار منطقه۷ تبریز گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳، تاسیس کلینیک شماره ۲ شهرداری تبریز در جنوب غرب تبریز با هدف جلوگیری از بعد مسافت و ایجاد ترافیک در بافت مرکزی شهر، پیش بینی شده است.

به گزارش افق آذربایجان به نقل از شهریار، شهردار منطقه ۷ تبریز با حضور در برنامه تلویزیونی تبریزیم به افزایش حدودا چهار برابری بودجه در سال جاری اشاره کرد و افزود: بودجه سال قبل منطقه ۷ ، ۱۸۸ میلیارد تومان بود و با افزایش آن به ۶۲۸ میلیارد تومان در سالجاری، بودجه این منطقه با هدف ساماندهی محلات نزدیک چهار برابر افزایش یافته است.

اصغر آدی بیگ با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های همشهریان و میهمانانی که از اتوبان تبریز- آذرشهر تردد می کنند، تاخیر ترافیکی و مشکلات ناشی از آن است، افزود: در ۲-۳ ماه اخیر مطالعات نرم افزاری و سخت افزاری در خصوص این محور طی جلساتی با چندین نهاد، شرکت و سازمان و کارخانجات دخیل در موضوع انجام و بسته ترافیکی مسیر آماده شده است.

وی افزود: به دلیل وجود کارخانجات پیرامون مثل تراکتورسازی و وجود درب های اصلی این کارخانه در این مسیر و در ساعات پیک ترافیک بصورت عمود بر جاده بوده و باعث گره های ترافیکی می‌شود که ۲۰- ۳۰ درصد این ترافیک را منجر می شود.

آدی بیگ ادامه داد: بخش قابل توجهی از ترافیک محور به واسطه ورود و خروج سرویسهای کارکنان و ترخیص کالا، که به شکل عمود بر خیابان خروج دارند ایجاد می شود لذا با توجه به اینکه شرکت تراکتورسازی دارای چندین درب خروجی است نیاز است درب های ورود و خروج و ساعات ورود خروج تعویض شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در تشریح عوامل منجر به ترافیک میدان میوه و تره بار گفت: وجود کاربری که در میدان تره بار وجود دارد و به عنوان بارانداز استفاده می شود، سعی ما این است که با همکاری ارگان های مرتبط این مشکل حل شده و در آینده نزدیک محقق شود.

آدی بیگ با اشاره به اینکه از جمله دغدغه های مسیر تبریز- آذرشهر، انباشت ماشین های سنگین در اطراف میدان تره بار است، عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۳ یکی دیگر از راهکارهای کاهش ترافیک این منطقه احداث پارکینگ به متراژ حدود ۱۵ الی ۲۰ هزار متری جهت رفع مشکل پارکینگ رانندگان شهرستانی بوده و همچنین احداث محل استراحت و رفاهی برای رانندگان که توافقات لازم انجام و در بودجه سال آتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای کاهش ترافیک، قصد داریم پارکینگ های مکانیزه ای در مکان های شلوغ مثل پیاده راه فجر احداث کنیم.

شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به اینکه حسب دستور شهردار کلانشهر تبریز ورودی جنوب غرب تبریز را از ناهنجاری ها پاکسازی کنیم، افزود: پیرو مطالعاتی که برای طراحی المان های شهری انجام شده است، نصب المان هایی در راستای زیباسازی منطقه در حال اجرا است.

آدی بیگ به احداث پل کابلی عابر پیاده تا عید در جلوی شکلات آیدین به طرف اتوبان کسایی اشاره کرد و افزود: در نقاط پرتردد سطح حوزه به‌ منظور تسهیل در تردد، حفظ ایمنی شهروندان و کاهش مخاطرات ترافیکی یکی از اقدامات اساسی است که توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز همواره دنبال می شود.

وی ادامه داد: این پل از نظر زیبایی شهری یک طرح بسیار ویژه در شان تبریز و به عنوان یک نماد و المان در ورودی جنوب غرب تبریز زیبایی خاصی به این نقطه از شهر خواهد بخشید.

شهردار منطقه ۷ تبریز به نصب پرچم های ۵۷ متری به عنوان نماد کشورمان در تقاطع پل باغبان اشاره کرد و افزود: سعی ما در این است که المان هایی که فصلی نیستند را در سطح جنوب غرب تبریز نصب کنیم.

آدی بیگ با اشاره به پیاده رو سازی در ورودی جنوب غرب تبریز، عنوان کرد: سعی ما این است که پیاده رو ها را برای همشهریان و خیابان ها را برای خودروهایمان امن کنیم.

شهردار منطقه ۷ تبریز خاطرنشان کرد: با تعویض تابلوهای انتظامی و راهنمایی و معرفی اماکن، علاوه بر زیباسازی، با نصب تابلوها باعث استاندارد سازی هم می شویم.

آدی بیگ یادآوری کرد: خوشبختانه با تمهیدات شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار کلانشهر تبریز ما در بودجه امسال مشکلی نداشته و سعی ما بر این است که تا پایان سال ۱۰۰ درصد بودجه را محقق سازیم.

آدی بیگ با اشاره به اینکه ما شهر را به عنوان یک موجود زنده در نظر گرفته ایم، بودجه این منطقه را برای سال آتی، برای چند مورد متمرکز کرده ایم.

شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: علاوه بر صرف بودجه در بخش ترافیک، در بعدهای سلامت و نشاط، احداث چندین پارک نیز در برنامه کاری این منطقه قرار دارد.

آدی بیگ افزود: به جرات می توان گفت، سرانه فضای سبز منطقه ۷ با وجود ۳۱ پارک در سطح منطقه و احداث ۵ پارک، عالی بوده و همچنین در حال توسعه هستیم.

وی با اشاره به آسایش شهروندان، ادامه داد: تا عید سعی می کنیم تا وسایل و ست های ورزشی را در اسرع وقت افزایش دهیم.

آدی بیگ خاطر نشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳، تاسیس کلینیک شماره ۲ شهرداری کلانشهر تبریز در جنوب غرب تبریز در نظر گرفته شده است، تا شهروندان برای جلوگیری از بعد مسافت و ایجاد ترافیک در بافت مرکزی شهر، در همین منطقه به درمان بپردازند.

وی اعلام کرد: شهرداری منطقه ۷ تبریز به درآمدهای پایدار اعتقاد داشته و اصرار دارد تا جایی که بتواند پروژه هایی را تعریف کند که هم برای شهرداری درآمد داشته باشد و هم بتواند مشکلات مردم را حل کند.

آدی بیگ تاکید کرد: برای سال بعد، غرفه های غذاهای خیابانی در چندین نقطه جنوب غرب تبریز در نظر گرفته شده است تا احداث شده و شهروندان به این مکان ها هدایت شوند تا علاوه بر افزایش درآمد، مزاحمت برای همشهریان از بابت سد معبر نداشته باشد.

شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به آسفالت ریزی ۳۴ هزار تنی در جنوب غرب تبریز، گفت: در سال جاری، فقط ۱۲۰ کوچه که کلا خاکی بود آسفالت ریزی شده است و با توجه به وسعت جنوب غرب تبریز و تعدد کوچه و خیابان ها و مخصوصاً در مناطقی که ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته است، ما بر اساس اولویت بندی در معابر و خیابان ها آسفالت ریزی انجام می دهیم.

وی گفت: آمار جمع آوری سگ های ولگرد و انتقال به پسماند برای عقیم سازی در سطح منطقه مخصوصا در مناطق مسکونی بسیار بالا است و همچنان همکاران با تلاش شبانه روزی قصد دارند مشکلی در این خصوص برای شهروندان ایجاد نشود.

آدی بیگ با اشاره به مسیرگشائی ها در جنوب غرب تبریز، عنوان کرد: از مسیرگشائی خیابان شهید سعیدی، حدودا ۱۰ درصد باقی مانده است و اکنون در حال شروع مسیرگشائی شهید صمدی هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با مسیرگشائی خیابان شهید صمدی، حمل و نقل ترکیبی، مثل اتصال مترو به شهید کسایی به طرف سهند، اتفاق می افتد و اگر این مسیر به زودی بازگشایی شود، گره ترافیکی منطقه لاله و شهید صمدی و میدان امام حسین رفع می شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز یادآوری کرد: در مسیرگشائی ها از همشهریان عزیز می خواهیم که با مراجعه به منطقه، با شهرداری ها همکاری کرده و مطمئن باشند که و سعی ما بر این است که عدالت اجتماعی رعایت شود، و این مسیرگشائی ها علاوه بر کاهش ترافیک، باعث کاهش آلودگی هوا در سطح شهر نیز می شود.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: