https://ofogazarbaijan.ir

شناسه خبر :2683
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح “پازک” به معنی پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان از سال ۱۳۹۶ در برخی از استان‌ها اجرا شده است و در ادامه در کل کشور گسترش خواهد یافت. به گزارش افق آذربایجان، ماریت غازاریان روز دوشنبه در جریان برگزاری دوره آموزشی […]

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح “پازک” به معنی پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان از سال ۱۳۹۶ در برخی از استان‌ها اجرا شده است و در ادامه در کل کشور گسترش خواهد یافت.

به گزارش افق آذربایجان، ماریت غازاریان روز دوشنبه در جریان برگزاری دوره آموزشی کشوری مرور و بازنگری برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، گفت: اینکه همیشه موضوع محوری پیشگیری از اعتیاد در جامعه مظلوم واقع شده است، بر کسی پوشیده نیست و اعتبارات بودجه ای این بخش نشان دهنده بسیاری از واقعیات موجود می باشد.

وی گفت: موضوع مهم و محوری پیشگیری از اعتیاد همواره زیر سایه مقوله درمان مانده است و باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به گستردگی و وسعت حوزه انجام وظایف پیشگیری از اعتیاد در سازمان بهزیستی، اظهار داشت: اعتبارات این بخش به حدی پایین است که حتی تعداد کارشناسان این حوزه نیز در مقایسه با سایر حوزه بسیار پایین بوده است که همین امر باعث بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از شیوع اعتیاد در کشور می شود.

غازاریان ادامه داد: هرچند موضوع درمان در شیوع و جلوگیری از اعتیاد در کشور بسیار امر مهم و حائز اهمیتی است، اما باید توجه داشت که اگر سرمایه گذاری کافی و هزینه کرد مناسب در پیشگیری به انجام برسد، می توان بسیار سریع تر به اهداف برنامه های سازمانی دست یافت.

وی با ابراز مخالفت با شعار پیشگیری بهتر از درمان است، یادآور شد: این شعار زمانی محقق خواهد شد که در حوزه های سیاست گذاری و تصمیم گیری اقدامات عمیق و کارشناسی بر مبنای اهمیت موضوع اتخاذ شود تا در مدت زمان معین مبحث اعتیاد در کشور ساماندهی و ناهنجاری های ناشی از آن برطرف شود.

غازاریان برگزاری همایش های آموزشی مرور و بازنگری برنامه های پیشگیری را به صورت منطقه ای ضروری دانست و ادامه داد: تاکنون این نوع همایش ها و دوره های آموزشی در برخی از استان ها برگزار شده و تا پایان سال تعداد این دوره ها افزایش می یابد.

وی آغاز برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی را از حدود ۲۰ سال قبل بیان و اضافه کرد: این برنامه ها در حوزه‌های شهری و روستایی همچنان ادامه دارد .

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، راهبرد کلی طرح فوق را تحکیم خانواده در مقابل اعتیاد به خصوص زنان و کودکان که بیشتر در معرض آسیب مواد مخدر هستند، بیان کرد.

دوره آموزشی کشوری مرور و بازنگری برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد از امروز به مدت سه روز در تبریز برگزار می شود که طی آن کارشناسان این حوزه درباره آخرین رهیافت ها و راهکارهای عملی و تئوری در پیشگیری از اعتیاد بحث و تبادل نظر می کنند.

پ
برچسب ها:
نشان درجه یک هنری به عکاس پیشکسوت تبریزی اعطا شد درگذشت حسن ریاضی (ایلدیریم) شاعر و روزنامه نگار آذربایجانی بر اثر کرونا
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما: